Interim Redovisningsekonom

Interim Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vi söker en Interim Redovisningsekonom för ett internationellt bolag i Finspång. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Här kommer du att arbeta i ett team på tre medarbetare, alla rapporterar till en redovisningschefen. Tjänsten innebär även ett nära samarbete med andra ekonomer på ekonomiavdelningen. Rollen inom redovisningsområdet är mycket bred, huvuduppgifterna är:

- Löpande redovisning
- Kund- och leverantörreskontra
- Kontoavstämningar
- Månads-, kvartals- och årsbokslut
- Moms och skattedeklarationer
- Likviditetsprognoser och betalningar
- Löpande förbättringsarbete inom processer, rutiner och system
- Genomföra och utveckla projekt inom gruppen

Din profil

Du som söker denna roll har hunnit skaffa dig några års erfarenhet och är van att arbeta brett med både rutinmässiga och kvalificerade arbetsuppgifter inom redovisning. Med din erfarenhet från medelstora till stora bolag har du god erfarenhet av större redovisningsflöden. Du har goda kunskaper i Excel och har vana att arbeta i komplexa systemmiljöer samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.Som person är du självklart noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är dessutom en person som samarbetar väl med andra, är självgående och kan driva ditt arbete framåt. Då företaget verkar i en föränderlig miljö är det viktigt att du har förmågan att utveckla ditt arbete, samt att du är flexibel och lösningsorienterad.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86

Jessica Ferm jessica.ferm@unikresurs.se, 0704-10 63 91

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Redovisningskonsult - Extra

Redovisningskonsult - Extra

3 oktober 2024

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

2 oktober 2024