Interim Redovisningsekonom / Ansvarig till Internationellt Tjänsteföreta...

Interim Redovisningsekonom / Ansvarig till Internationellt Tjänsteföreta...

Arbetsbeskrivning

Är du Redovisningsekonom och söker en ny utmaning i en stimulerande och professionell miljö? Då har vi det perfekta uppdrag för dig! Delta Consulting söker nu en Redovisningsekonom / Redovisningsansvarig till ett internationellt tjänsteföretag för ett 12 månaders interimsuppdrag på Norrmalm med start i Augusti!

Tjänstgöringsgrad: 100%
Period: 2021-08-31 - 2022-08-31

Vår kund

Vår kund sitter centralt i trivsamma lokaler på Norrmalm. Här du kommer arbeta i en stimulerande roll som Redovisningsekonom / Redovisningsansvarig och samtidigt lära känna härliga medarbetare. Vår kund är väldigt mån om sina anställda och konsulter.

De erbjuder nu en spännande roll som kommer sträcka sig över 12 månader under en föräldraledighet. I rollen kommer du arbeta med löpande bokföring, momsredovisning (EU), månadsbokslut, kvartalsbokslut, avstämningar och rapportering. Årsredovisningen kommer skötas av personen som går på föräldraledighet.

Du kommer initialt kunna arbeta hemifrån. På sikt har vår kund har ambitionen att både anställda och konsulter ska arbeta på kontoret.

Din profil

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom och kan hela redovisningskedjan fram till och med månads- och kvartalsbokslut. Du har goda kunskaper i Excel samt är en skicklig datoranvändare.

Vår kund har kontor in många länder, därför är flytande Svenska och Engelska ett krav för att klara av rollen. Kunskaper i det Finska språket är starkt meriterande.

Eftersom detta är ett konsultuppdrag och du behöver bli självgående i rollen förhållandevis snabbt, är tidigare kunskaper i affärssystemet Maconomy och fakturahanteringssystemet Pagero starkt meriterande.

Som person så prioriterar noggrannhet och är stolt över kvalitén på din insats. På kontoret bidrar du till arbetsglädje för dina kollegor och du tycker om att arbeta i ett team. Du är en prestigelös lagspelare som motiveras av att hjälpa dina kollegor. I rollen som redovisningsansvarig kommer du ha ett arbetsledaransvar (ej personalansvar) i teamet och det är därför meriterade om du har tidigare ledarerfarenheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Stödja och leda teamet (3 personer)
- Löpande bokföring
- Momsredovisning
- Rapportering
- Månadsbokslut och kvartalsbokslut
- Avstämningar


Skallkrav:

- Minst 3 års erfarenhet som Redovisningsekonom
- Goda kunskaper i Momsredovisning (inom och utanför EU)
- Bra engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper Excel


Meriterande:

- Kunskaper i Finska är starkt meriterande.
- Arbetat med hela redovisningskedjan från ”ax till limpa”
- Erfarenhet av fakturahanteringssystemet Pagero
- Erfarenhet av affärssystemet Maconomy
- Tidigare erfarenhet som redovisningskonsult


Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024