Interim Redovisningsekonom och Redovisningschef i Sthlm

Arbetsbeskrivning

Vi har sedan i höstas märkt av en ökad efterfrågan av redovisningsekonomer, inom alla erfarenhetsnivåer. Vi söker därför dig som vill arbeta som konsult och har erfarenhet som redovisningschef, redovisningsansvarig, redovisningsekonom eller som specialist inom något specifikt redovisningsområde.
Våra kunder har ofta ett akut behov av din hjälp. Vi behöver även utöka vårt kontaktnät och söker därför samarbetspartners för framtida uppdrag. Våra kunder finns i hela Storstockholmsområdet. Vi kan erbjuda dig tillsvidareanställning, visstidsanställning för ett specifikt uppdrag eller en underkonsultlösning.

Som interim redovisningskonsult kommer du att arbeta hos våra kunder på kortare eller längre uppdrag.

Arbetsuppgifterna varierar givetvis med din roll, men uppdrag med inriktning mot redovisning omfattar ofta månads- och årsbokslut, avstämningar och utredningsarbete, skatt och momshantering, samt utveckling av intern kontroll och redovisningsrutiner.

Som redovisningsansvarig i en lite mindre organisation har du hela ansvaret för bolagets redovisning inklusive kund- och leverantörsreskontra.

Rollen som redovisningschef omfattar ett arbetsledande/ personalansvar för ett team där du även säkerställer att bokslut och rapportering sker enligt gällande regelverk (IFRS/K3) och bolagets interna instruktioner.

Vem är du?

Som person är du analytiskt, noggrann och strukturerad. Du är driven och trivs med att ta eget ansvar samt att arbeta med förbättringar. Att arbeta i nya miljöer tillsammans med nya människor är något du trivs med.

Vi tror att du har

- Högskoleexamen eller eftergymnasial utbildning inom redovisning

- Mer än 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

- Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i såväl tal som i skrift

- Goda kunskaper i MS Office, främst inom Excel

-Erfarenhet av affärssystem såsom SAP, Microsoft Axapta Navision eller motsvarande för större bolag
Även Visma, SPCS, Jeeves, Hogia och något lönesystem är meriterande

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson

Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Vid frågor vänligen kontakta konsultchef Jeanette Hagen,

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 14 februari 2018

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Avtalsekonom inom Finans ICA Sverige

Avtalsekonom inom Finans ICA Sverige

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024