OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu får vi på Experis in många uppdrag från både befintliga och nya kunder. Vi behöver därför utöka vår konsultbas med nya talanger. Hos oss får du en trygg anställning och fina förmåner. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan!
Vad kan vi erbjuda dig?
Denna roll är inom vår konsultverksamhet. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.
Vi erbjuder alla våra anställa en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:
- Marknadsmässig lön
- Övertidsersättning
- Semester
- Tjänstepension
- Försäkringar enligt kollektivavtal
- Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
- Friskvårdsbidrag och företagshälsovård
Arbetsuppgifter
Rollen som Redovisningsekonom innebär att du kommer att arbeta med löpande redovisning, moms- och skattedeklarationer, avstämningar samt månads- och årsbokslut. Rapportering samt uppföljning av resultat och balansräkning kan också vara en del av din roll. Mer info om specifika roller/uppdrag ges vid en personlig kontakt.
Våra interimsuppdrag är på heltid och startar enligt överenskommelse. Du kommer att bli anställd som konsult av Experis och arbeta hos någon av våra kunder i Borås, Alingsås eller Vårgårda.
Vem är du?
Våra uppdrag inom redovisning passar dig som vill arbeta med bokslut, moms- och skattedeklaration, redovisning, analyser och uppföljningar. Du har en bra förmåga att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har ett brett perspektiv med förståelse för ekonomiska processer.
För att passa in och trivas i konsultrollen är du resultatinriktad, flexibel och nyfiken på nya erfarenheter. Som person är du analytisk, operativ och proaktiv samt lyhörd för våra kunders behov.
Kvalifikationer
* Relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi
* Bra kunskaper inom affärssystem samt ha lätt för att lära nya system
* Bra kunskaper av Officepaketet, främst Excel och Word men även övriga delar
* Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift
* Erfarenhet av att arbeta med redovisning är meriterande.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via Experis.se. För ytterligare information om tjänsten, kontakta Konsultchef Fredrik Idoffsson via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 mars. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson