Interim Redovisningsekonom till försäkringsbolag

Interim Redovisningsekonom till försäkringsbolag

Arbetsbeskrivning

Till ett välkänt bolag inom försäkring söker vi nu en Interim redovisningsekonom med en förväntning om ett utvecklande och roligt jobb. Vi ser fram emot din ansökan.

Vill du utvecklas och lära dig mer inom redovisning och försäkring? Vill du arbeta på ett av Stockholms finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär.

Företaget sitter i fina centralt i Stockholm och har nu ett spännande utvecklingsprojekt på gång där du kommer att få ha en central roll.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet innebär huvudsakligen att arbeta med löpande redovisning, skatter, betalningsflöden, avstämningar, kvartals- och årsbokslut.

I rollen ingår även att delta i arbetet med årsredovisning och delårsrapport samt myndighetsrapportering. Du kommer att vara delaktig i utveckling av enhetens rutiner och processer, implementering av nya regelverk samt vara bollplank och backup till övriga hos vår kund, kring såväl löpande redovisning som bokslutsfrågor.

Du arbetar självständigt, men också i hög grad i nära samarbete med övriga redovisningsekonomer samt övriga delar av verksamheten så som financial controller, aktuarieenheten, kundservice och affärs- och kundstöd.



Din profil

- Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Minst 3 års erfarenhet av arbete som Redovisningsekonom inom försäkring där du arbetat brett med redovisning, bokslut och årsredovisning
- Du har goda kunskaper i Excel och Word
- Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.


Du som person

Som person är du noggrann, driven och har hög integritet i kombination med en god samarbetsförmåga och serviceanda. Du har en hög energinivå och en öppenhet för förändring, en god förmåga att prioritera och har hela tiden affären i fokus.

Du är analytisk och strukturerad samt van vid att axla stort ansvar och att arbeta självständigt. Du sporras av högt satta mål, är lösningsorienterad och stimuleras av att bidra i det ständigt pågående förbättringsarbetet. En god kommunikationsförmåga värderas högt.

Vem söker vi?

För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det.

Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande uppgifter. Du talar och skriver flytande på engelska samt är duktig på Excel.

Lite mer information

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR eller som Interimskonsult via ditt egna bolag. Uppdraget startar omgående och förväntas pågå minst sex månader. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Jag ser fram emot din ansökan - varmt välkommen!

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om SJR

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024