OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker nu en Interim Redovisningsekonom till vår kund med kontor vid Solna Station.
Kunden är ett globlat industriföretag som sitter i fina lokaler nära pendeltåg och andra kommunikationer.
Detta är ett konsultuppdrag med start i mars/april och som pågår i 18 månader under en föräldraledighet.
Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.
Kunden ser gärna att man arbetar på plats på kontoret ca 2-3 dagar i veckan.
Om tjänsten
- Löpande redovisning/bokföring
- Behjälplig i månads- och årsbokslut
- Behjälplig i viss AP support
- Lageravstämningar
- Förberedelser revisioner
- Delaktig i Månadsrapportering
- Delaktig i Budgetprocess / prognosprocess
- Intrastatrapportering
- Momshantering, internationella transaktioner
Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasiel utbildning inom ekonomi och och flera års erfarenhet av en liknande roll med redovisningsrelaterade arbetsuppgifter. Du är van att vara konslut och van av arbete i olika ERP-system och det är väldigt meriterande om du har arbetat i SAP och har du tidigare arbetat i industribolag så är även det meriterande.
Vidare har du god systemvana samt goda kunskaper i Excel. Du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Som person är du prestigelös, lojal, driven, och ödmjuk. Det är självklart för dig att leverera med hög kvalitet där du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är duktig på att planera, har lätt för att lära och fungerar både självständigt såväl som i grupp.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-08.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88