Interim Redovisningsekonom till Modeföretag i Stockholm

Interim Redovisningsekonom till Modeföretag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi hjälper nu vår kund att hitta en interim Senior Redovisningsekonom som har erfarenhet av Retailbranschen och även arbetat nordiskt!

Start: Omgående
Omfattning: 100%
Längd: Föräldravikariat 9 månader med möjlighet till överrekrytering då vår kund är i stark tillväxtfas!

Vår kund

Det här är en händelserik och spännande arbetsplats. Kontoret är skapat med plats för alla yrkesgrupper i företaget. Med showroom och events är det full fart dagligen. Denna variation av erfarenheter och utbildningsbakgrunder gör arbetsmiljön varierande och intressant. Vår kund är i stark tillväxtfas och du kommer ansluta till ett företag i en postiv förändringsresa. Här har omställningen till flexibelt arbete gått snabbt och det går bra att arbeta på kontoret eller hemmifrån.

Din profil

Du har förmodligen arbetat som redovisningsekonom inom detaljhandeln och kan snabbt komma i rollen som Retailekonom hos vår kund. Affärssystemet som används är MS Dynamics NAV och fakturahantering sker i Medius. Du behöver inte behärska dessa system när du anländer till företaget, men goda Excel-kunskaper är viktigt. Det allra viktigaste är din personlighet och attityd. Du är öppen, har en hög energinivå och motiveras av utmaningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

I rollen som redovisningsekonom hos vår kund kommer du arbeta internationellt och vara ansvarig för 4 dotterbolag (SE, DK, NO, FI), där du sköter:

- Månadsbokslut och årsbokslut av retailkonton samt har kontakt med revisorer.
- Granska och godkänna retailrelaterade utgifter och hålla reda på leverantörer.
- Stötta butikschefer med ekonomirelaterade frågor gällande till exempel betalningar och kassasystem, stämma av deras Z-rapporter och dagliga kassarapporter.
- Bank- och kontoavstämningar (alla Retails saldokonton)
- Lageravstämningar


Skallkrav:

- 5 års erfarenhet som redovisningsekonom
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Bakgrund från modebranschen
- Bakgrund inom detaljhandeln
- Erfarenhet i MS Dynamics NAV
- Erfarenhet i Medius




Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024