Interim sektionschef till ett reningsverk i Stockholm

Interim sektionschef till ett reningsverk i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu har du en unik möjlighet att söka ett uppdrag som interim sektionschef för ett reningsverk!

Tidsperioden: start så snart som möjligt (eller senast 7 juni 2023) och upp till 18 månader framåt.

Du som är egen företagare är också välkommen att söka.

Om kunden
Kunden levererar dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för avfallshantering. Hos dem arbetar drygt 650 medarbetare inom många yrkesgrupper på olika avdelningar. Vatten- och avloppsdelen omfattar produktion och leverans av dricksvatten, att ta hand om och rena avloppsvatten, hantera dagvatten och ansvara för vattenkvaliteten i sjöar och vattendrag.

Sektionen hos kunden ansvarar för driftunderhåll och produktion och bemanningen består av både tjänstemän och yrkesarbetare, totalt ca 14 personer. Gruppen genomgår just nu en förändringsprocess där dagtidsbemanning övergår till 2-skift måndag-fredag och verksamheten rustar för stora driftsättningar av nya anläggningsdelar. Inför övergången till 2-skift kommer personalstyrkan att behöva utökas och stora utbildningsinsatser kommer att behöva genomföras för att säkerställa att alla medarbetare har rätt kompetens. Personalstyrkan kommer under kommande år, med planeringsstart i år, att växa med både egen och inhyrd personal för att kunna möta kommande behov av framförallt mottagning och driftsättning av stora
processanläggningsdelar Förändringsprocessen ställer krav på interim sektionschefens förmåga att driva förändringar såväl i organisation som i beteenden och utveckling av personal.

Dina ansvarsområden
Som interim sektionschef har konsulten i huvudsak ansvar för:

drift och produktion reningsverket
drift-och processtyrning samt underhåll och skötsel av produktionsnära system
reningsprocessens olika steg med tillhörande processer och att säkerställa driftövervakningen av dessa
att reningsresultat når kundens hållbarhetskrav och mål i miljötillstånd
personalansvar för underställd personal
leda sektionens medarbetare i pågående förändringsarbete

Konsulten ansvarar för att leda och fördela arbetet inom sektionen. I rollen ingår att utveckla personalstyrkan i takt med framtida avloppsrening byggs ut och tas i drift. I konsultens ansvar ingår vidare systematiskt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete samt att säkerställa att arbetsprocesser och metoder är kvalitetssäkrade, användarvänliga och i enlighet med interna beslut och bolagets policys och riktlinjer.

Dina kvalifikationer
eftergymnasial utbildning
flerårig erfarenhet av ledarroll med personalansvar
flerårig erfarenhet av arbete i produktionsmiljö
dokumenterad erfarenhet av arbetsmiljöarbete
dokumenterad erfarenhet av att leda både yrkesarbetare och tjänstemän
dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare i förändringsarbete

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jimmy Rosén på 073-422 77 00 eller Jimmy.Rosen@bemannia.se

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 december 2024

Biträdande rättschef

Biträdande rättschef

18 september 2024

18 september 2024