Interim senior ekonomikonsult till Chalmers

Interim senior ekonomikonsult till Chalmers

Arbetsbeskrivning

Är du en vass CFO eller liknande så är det här ett uppdrag för dig!

Om uppdraget
Uppdraget avser leverans av konsulttjänst inom ekonomi. Konsulten ska fylla en interimistisk roll under initialt sex månader.

Det nystartade Chalmers Next Lab kommer bedriva projekt inom ett stort antal verksamhetsområden. Det ställer höga erfarenhets- och kunskapskrav på samtliga inblandade. För att kunna utföra sitt uppdrag i en så pass dynamisk och krävande miljö i enlighet med Chalmers förväntningar ställs kraven även på ekonomikonsulten.

Förutom traditionella ekonomichefs- och CFO-uppgifter kommer även avvägningar och beslut baserade på förutsättningar i en rad svåremulerade situationer ingå i uppdraget. Exempelvis avvägningar kring företagsavknoppningar från forskningsresultat, eller processtyrning och arbetssätt

Uppdragsstart: Uppdraget ska påbörjas snarast efter tilldelning, dock ej senare än 16 oktober. Uppdraget löper därefter under sex (6) månader.
Beställaren har möjlighet att förlänga avtalet, med oförändrade villkor, med ytterligare 18 månader för en total kontraktstid om 24 månader.
Kontraktet gäller från det att det undertecknats av båda parter. Om avtalsstart senareläggs kommer kontraktets giltighetstid förskjutas med motsvarande mån.

Omfattning: Uppdragets omfattning uppskattas till 40 % av en heltid under sex månader med möjlig förlängning upp till två år total kalendertid.
Uppdragets omfattning är uppskattad och kan komma att justeras både uppåt och nedåt.

Dina arbetsuppgifter

Konsultens uppdrag består, bland annat, av följande arbetsuppgifter:

- Framtagning av en första affärsplan omfattande verksamhetens första 3-5 år

- Framtagning av ekonomimodeller för en mix av olika projekttyper

- Utvärdering och val av ekonomisystem i samverkan med Chalmersstiftelsen och Chalmers tekniska högskola

- Framtagning av budget för 2024

- Bistå projektledare och VD med material och underlag inför styrelsemöten

- Sedvanliga CFO-uppgifter

Uppdraget kommer att genomföras i nära samarbete med VD och bolagets övriga ledning.

Dina kvalifikationer

Skallkrav

- Ska ha slutfört en civilekonomutbildning eller motsvarande

- Ska ha minst fem (5) års erfarenhet från såväl verksamhets- som ekonomistyrning

- Ska ha minst fem (5) års erfarenhet som CFO, ekonomichef, eller ekonomidirektör för en verksamhet med en omsättning om minst 200 MSEK

- 2023:01 Senior Ekonomikonsult Publicerad 2023-09-08 11:56

- Ska ha erfarenhet från strategisk affärsplanering om minst tre (3) år där konsulten haft en central roll i affärsplanens framtagning och genomförande

- Ska ha erfarenhet från organisations- som verksamhetsutveckling om minst fem (5) år

Börkrav

- Ha erfarenhet av såväl privat som offentlig verksamhet.

- Ha flerårig erfarenhet av arbete i företagsstyrelser.

- Ha flerårig erfarenhet i roll som administrativ chef för större verksamhet(er).

- Ha erfarenhet av eget företagande.

- Ha operativ erfarenhet av utveckling och implementering av administrativa processer och arbetssätt.

- Hur dessa mervärden

Även du som är egen företagare är välkommen att söka tjänsten

Förbered dig på att kunna presentera två (2) referensuppdrag vid eventuell intervju.

Vad vi erbjuder dig

-
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

-
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-09-21.

- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Peter Stavling, peter.stavling@bemannia.se.

- För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 150 54 00

- Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

- Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2023
  • Ansök senast: 19 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024