OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som HR Business Partner eller HR-generalist och söker din nästa utmaning i en snabbrörlig miljö? Är du passionerad för att driva HR-arbete både strategiskt och operativt samt leda utvecklingsprojekt? Nu har du möjlighet att ta dig an ett interimuppdrag som HR Business Partner inom Gemensamma Funktioner Fastigheter.
Rollen innebär: Som HR Business Partner kommer du att ge verksamhetsnära och kvalificerat HR-stöd till flera avdelningar, inklusive Group IT, Group RD, Central Procurement och Fastigheter. Du förväntas också delta aktivt i ledningsgrupper för IT och Fastigheter, leda strategisk ledarförsörjning samt ansvara för processer som årlig lönerevision och implementering av nya HR-system.
Dina ansvarsområden inkluderar:
Arbetsrättsliga frågor och performance/talent management
Ledar- och organisationsutveckling
Personalärenden och facklig samverkan
Rekrytering och employer branding
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från liknande roller, företrädesvis inom större bolag med komplex organisation
Kompetens att självständigt driva HR-processer och hantera organisatoriska utmaningar
Erfarenhet av att stödja chefer på alla nivåer
Relevant universitetsutbildning inom HR eller närbesläktade områden
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Meriterande erfarenhet av HR-system såsom Workday
Personliga egenskaper:
Affärsmässighet med förmåga att integrera strategier i daglig verksamhet
Flexibilitet och förmåga att arbeta i en snabbrörlig miljö med god planeringsförmåga
Driven och självgående med förmåga att fatta egna beslut
Relationsskapande med en ödmjuk och prestigelös inställning
Om uppdraget: En spännande roll där du spelar en central roll i verksamhetens framgång. En inkluderande arbetskultur där mångfald och lika möjligheter är grundläggande. Det här är ett interimuppdrag med start i augusti och fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är i Stockholm.