OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är den nordiska samhällsbyggaren med lokal närvaro. Med fokus på egna resurser och lokala samarbetspartners utvecklar, anlägger och bygger de vardagen där livet levs.
Vår kund
För företaget är det viktigt att varje affär ska vara hållbar, juste och säker för alla inblandade. Du kommer ansluta till en avdelning om ca 20 personer på ett trevligt kontor i Solna. Företaget har stark omtanke för sina kunder och anställda.
Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga - dessa är företagets grundmurade kärnvärden som hela deras varumärke bygger på. Dessa kärnvärden beskriver hur de är som personer, vad de står för, hur de jobbar, vad de kan åstadkomma och vad de vill bli uppfattade som. I alla delar av deras verksamhet arbetar de aktivt med sina kärnvärden.
Uppdraget har start omgående!
Din profil
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av ekonomi och kan hela redovisningskedjan fram till månadsbokslut och rapportering. Ditt huvudsakliga arbetsområde innebär att du självständigt sköter löpande redovisning, bokslut och rapportering för ett antal bolag. Möjlighet till utökat ansvar inom moms och skatt finns. Om du har erfarenhet av att göra koncernrapportering så är detta meriterande. Som person är du kommunikativ och flexibel. Du har förmågan att se till detaljer lika lätt som helheten samt gillar du att ha kvalitet och service i fokus. Vi söker dig som är drivande och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Vidare stöttar du och delar med dig av dina kunskaper till kollegor. Du är bra på att bygga relationer och förstår betydelsen av teamarbete och dessutom har du en prestigelös inställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Sköta löpande redovisning, bokslut och rapportering för ett antal bolag
- Service och stöd till controllers och produktion i redovisningsfrågor
- Upprätta inkomstdeklarationer och årsredovisningar
- Vara delaktig i processen vid köp och försäljningar av bolag/fastigheter
- Fastighetsmoms, t.ex. momsutredningar i projekt och jämkning av moms
- Rapportering till myndigheter t.ex. moms och statistik
- Kontakt med revisorer
System som man jobbar i är; 3L, Wolter Klüver , Cognos, palette, Vitec Hyra
Skallkrav
- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Löpande redovisning, bokslut och rapportering
- Goda kunskaper i Excel
Meriterande
- Erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen
- Tidigare arbetat med koncernrapportering
- Kunskaper inom moms- och skatteregler
Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Katarina Söderberg på Katarina@deltaconsulting.se eller 070-566 50 58. Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson