Interim Senior Redovisningsekonom till stort företag inom bygg och anläg...

Interim Senior Redovisningsekonom till stort företag inom bygg och anläg...

Arbetsbeskrivning

Vår kund är den nordiska samhällsbyggaren med lokal närvaro. Med fokus på egna resurser och lokala samarbetspartners utvecklar, anlägger och bygger de vardagen där livet levs.

Vår kund

För företaget är det viktigt att varje affär ska vara hållbar, juste och säker för alla inblandade. Du kommer ansluta till en avdelning om ca 20 personer på ett trevligt kontor i Solna. Företaget har stark omtanke för sina kunder och anställda.
Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga - dessa är företagets grundmurade kärnvärden som hela deras varumärke bygger på. Dessa kärnvärden beskriver hur de är som personer, vad de står för, hur de jobbar, vad de kan åstadkomma och vad de vill bli uppfattade som. I alla delar av deras verksamhet arbetar de aktivt med sina kärnvärden.

Uppdraget har start omgående!
Minst 4 månader



Din profil

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av ekonomi och kan hela redovisningskedjan inklusive årsbokslut, årsredovisning samt deklarationer. Ditt huvudsakliga arbetsområde innebär att du självständigt hantera en bolagsportfölj på mellan 10-20 bolag, månadsbokslut, koncernrapportering samt upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Som person är du kommunikativ och flexibel. Du har förmågan att se till detaljer lika lätt som helheten samt gillar du att ha kvalitet och service i fokus. Vi söker dig som är drivande och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Vidare stöttar du och delar med dig av dina kunskaper till kollegor. Du är bra på att bygga relationer och förstår betydelsen av teamarbete och dessutom har du en prestigelös inställning.



Skallkrav

- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Självgående i löpande, bokslut, årsredovisning, inkomstdeklaration
- Erfarenhet från fastighetsbranschen
- Goda kunskaper i Excel




Meriterande

- Erfarenhet från systemen 3L, Cognos och Wolter Kluwer
- Tidigare erfarenhet från stora bolag
- Erfarenhet avseende köp och sälj av fastigheter eller bolag


Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2022

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024