Interim supply chain konsult

Interim supply chain konsult

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som arbetar som senior supply chain konsult och har gedigen erfarenhet av processförändringsarbete och förändringsarbete inom inköp till vår kund.
Inköpsavdelningen är idag en effektiv och serviceinriktad avdelning som gör ett bra jobb. Avdelningen har dock fått en ännu större roll i verksamheten och kunden ser därför över möjliga produktivitetsförbättringar i hela verksamheten och i värdekedjan från år till år.
Som erfaren interim supply chain manager har du förmågan att översätta företagsstrategier till konkreta mål inom supply chain, som du sedan implementerar i teamet och optimerar inköp, material-och produktionsflöden.



Ansvarsområden
Du kommer att göra en 360 graders kartläggning och analys på utvecklingsmöjligheter kring inköp, kund, nyckelleverantörer och verksamheten i stort. Vi vill att du analyserar existrerande processer , roller ansvar och system. Utifrån det vill vi ha en lista med blind spots och aktiviteter för att kunna sätta igång med dessa förbättringsmöjligheter. 

Arbetstider
Ett interimt uppdrag där tidsåtgång och sysselsättningsgrad diskuteras med kund. Vi söker främst underkonsulter till detta uppdrag.

Kvalifikationer
För rollen krävs flera års erfarenhet av processförändringsarbete och erfarenhet av inköpsförbättringar och supply chain flöden samt lämplig utbildningsbakgrund inom passande område. För att lyckas med uppdraget tror vi att du är duktig på att kommunicera, är ödmjuk och samarbetar bra tillsammans med andra. 
Vi ser att du har gedigen erfarenhet av Inköpsmetodik, leverantör- och leveransförbättringsprocesser. Du är van att leda dessa typ av processer och du har gärna arbetat inom dagligvaruhandel och färskvaror.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-02-05, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Interimansvarig Malin Brock, malin.brock@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2021
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024