Interim Teamleader Lager och Logistik - Malmö

Interim Teamleader Lager och Logistik - Malmö

Arbetsbeskrivning

Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Till en av våra uppdragsgivare letar vi omgående efter en

Interim Teamleader Lager och Logistik - Malmö


Har du erfarenhet från ledande positioner inom lager och logistik? Vill du arbeta på ett växande företag? Då letar vi efter dig! Vi behöver nu en Teamleader som kan leda vår kunds team, utveckla deras processer och samtidigt vara väldigt hands-on i arbetet med att serva kollegorna.

Några av dina arbetsuppgifter
Leda och fördela arbetet i vårt lager och logistikteam
Ansvara för uppföljning, prognosplanering, leveransbevakning och rapportering för hela teamet
Hantera beställningar och ha nära kontakt med beställaren genom hela leveransflödet
Skapa order, köpa hem varor till orders och hantera logistik för frakter och leveranser inom och utanför EU
Att plocka och packa produkter samt inleverera och utleverera på lagret


Dina kvalifikationer
Du har erfarenhet från internationell logistik, materialplanering, prognostisering och leveranshantering
Du har jobbat med LEAN, Six Sigma eller liknande koncept för att genomföra kontinuerliga förbättringar i hela leveranskedjan
Du har erfarenhet av masterdata hantering
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har du erfarenhet av MS Dynamics 365 och kunskaper i danska/norska är det meriterande


Vem är du?
Du förstår behovet av god struktur, ordning och reda samt säkerställer att alla i teamet följer rutiner. Du är duktig på att utveckla medarbetare och skapa en god stämning i hela företaget. Du förstår vikten av att skapa tydliga, effektiva processer, men samtidigt vara flexibel nog att möta snabbt ändrande affärskrav.

Om tjänsten
Tjänsten är ett interimsuppdrag på minst 3 månader på heltid med möjlighet till fast tjänst. Placering i Malmö och tillträde omgående.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och du är därför välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-763988.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

20 november 2024