OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för kunds räkning en VA-chef för ett interimsuppdrag i Boråsregionen med start i oktober och 6 månader framåt.
Om uppdraget
Start: 23-10-09 tom 24-04-09
Omfattning: 100%
Uppdrags typ: Interimsuppdrag
Enheten i den kommunala verksamheten ansvarar för drift och underhåll av 7 reningsverk och 10 vattenverk samt ett antal pumpstationer. Vidare ingår ansvaret för ledningsnätet där fokus ligger på lednings förnyelse och minska ovidkommande vatten.
Organisationen består av totalt 14 personer som är fördelat på 4 drifttekniker och 1 arbetsledare på VA-verk. 5 rörnätstekniker och 1 arbetsledare på VA-ledningar
1 VA-ingenjör, 1 Utvecklingsingenjör och 1 administratör.
Dina arbetsuppgifter
Uppdragets huvuduppgifter innebär att leda verksamhetens VA-enhet med person och budgetansvar.
Du kommer att arbeta med följande uppgifter:
- Ekonomiuppföljning
- Personalmöten, driftmöten och APT
- Upprätta och följa budget för enheten
- Upprätta och följa projektplan för enheten
- Tillsammans med personalen driva projekt och upprätta rutiner
- Förbereda politiska ärenden för enheten
Dina kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten bör du uppfylla följande krav:
- Mer än 5-års erfarenhet som ledare/chef inom VA-verksamhet
- Erfarenhet av arbete med små och medelstora projekt
Det är meriterande om du har kunskap inom följande system:
- VA-banken (kartsystem)
- Stratsys (Planering- och uppföljningsverktyg)
- Agresso (Fakturahantering)
- Citect Scada (Övervakningssystem VA-drift)
För att axla rollen ser vi vidare att du är en driven och erfaren ledare med mångårig erfarenhet inom VA. Du är en prestigelös ledare som som arbetar med en tydlig målbild och tillits baserad styrning för din personal. Du är också noggrann, strukturerad och ser helheten i ditt arbete.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-10-04
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson