OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ambitiös Business Controller med skinn på näsan med ett framåtsiktande arbetssätt?
Vi på Hays söker interima Business Controllers till framtida konsultuppdrag i Stockholm som vill bidra till utveckling på olika framgångsrika företag. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftiga arbetslivserfarenhet och möjlighet till att utveckla dina kompetensområde som Business Controller.
Arbetsbeskrivning
* Arbete med den löpande affärsplaneringen samt driva budget- och prognosarbete inom olika affärsområden.
* Analys, utveckling och förbättring av KPI:er och processer
* Vägleda i beslut och åtgärder, baserat på egen analys, lönsamhetsanalyser och lönsamhetsförbättringar.
* Analysera marknader, segment och kunder.
* Aktivt delta i utvecklingsarbete av BI-system (tex. Power BI) och affärssystem tillsammans med övriga controllers.
* Möjliggöra beslutsfattande genom att tillhandahålla relevant och korrekt information kring såväl affärsresultat som ekonomiska kalkyler.
Erfarenhet
* Civilekonomexamen eller motsvarande
* Minst 5 års erfarenhet i rollen som Business Controller eller Business Partner.
* Meriterande att ha arbetat med redovisning i tidigare roller.
* Mycket goda kunskaper i Excel
* Van att hantera stora datamängder i olika visualiseringsverktyg.
* Helt flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vad du får i gengäld
Att arbeta som ekonomikonsult är ett spännande och utvecklande yrke! Som konsult på Hays får du chansen att knyta värdefulla kontakter, testa och lära dig olika branscher och framför allt chansen att prova på nya arbetsuppgifter inom ekonomi. Våra uppdrag varierar då våra kunder verkar inom ett flertal branscher, både lokalt och globlat. Som konsult på Hays har du en kontinuerlig dialog med din konsultchef och träffas regelbundet för uppföljning och aktiviteter för att ge dig stöttning under uppdraget och din fortsatta karriär. En nära relation är av största vikt för oss för att säkerställa att du trivs och mår bra i rollen som konsult hos oss.
Om Hays
Hays Specialist Recruitment är ledande inom specialistrekrytering och bemanning. Vi är experter på att rekrytera kvalificerade, professionella och kvalificerade människor över hela världen. Hays har över 10 000 anställda på 240 kontor i 33 länder i Europa, Australien, Asien, Nord- och Sydamerika.
Genom god förståelse för våra kunder och kandidater, lokalt såväl som globalt, erbjuder vi expertis inom ett brett spektra av branscher och sektorer. Sedan starten i Sverige 2003 arbetar vi inom expertområdena: Ekonomi & Finans, Life Sciences, Tech, HR & inköp.
Låter detta intressant?
Vänligen ansök direkt med din profil på LinkedIn och ladda upp ditt uppdaterade CV och personliga brev (i samma dokument) eller via vår webbsida. För specifika frågor om rollen kontakta rekryteringsansvarig Kenza El Masoudi.
Välkommen med din ansökan!