OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Future People söker en interimchef till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Brinner du för att skapa ett riktigt bra kundmöte och vill vara med att förenkla processen att bli kund? Är du dessutom en trygg och erfaren ledare med vana av att leda förändring? Då kanske du är rätt person att, tillsammans med din medarbetare, leda arbetet med att ytterligare stärka vår relation med våra kunder. Du kommer att rapportera till sektionschefen och vara ansvarig för en grupp om cirka 10 personer. Du ingår i affärsområdets ledningsgrupp där vi som ledningsgrupp stöttar och utmanar varandra.
Arbetsuppgifter:
Avdelningen Kundmöte fungerar som ett nav och hjärta för att samarbetet med kunder externt och hanteringen av kundernas frågor internt ska fungera så bra som möjligt. Avdelningen arbetar med att digitalisera och möjliggöra självservice utifrån kundens behov och våra samlade insikter.
Det innebär bland annat att avdelningen jobbar med:
- Att ta emot, hålla ihop och återkoppla inkommande frågor: Den här avdelning ansvarar för att besvara arbetsgivarkundernas frågeställningar, oavsett kanal, på ett tydligt och omdömesfullt sätt. Frågeställningarna kan vara av komplex karaktär vilket kräver en god dialog och samarbete med andra delar av organisationen.
- Proaktiv information och kommunikation: För att förenkla för kunderna och säkra att rätt information ges vid rätt tidpunkt samt minska antalet repetitiva frågor arbetar avdelningen proaktivt med information till kunderna. Det kan handla om att bidra med relevant innehåll till nyhetsbrev och medverka på olika kundaktiviteter.
- Utveckling & Analys: Du och dina medarbetare behöver kontinuerligt analysera och utveckla era arbetssätt. I det arbetet har du som chef en viktig roll. Det innebär bland annat att utifrån fakta om kundernas beteende och behov driva en ökad digitalisering och självservice.
Som avdelningschef är några av dina främsta arbetsuppgifter att skapa förutsättningar för medarbetarnas lärande, engagemang och självledarskap i vardagen. Du involverar dina medarbetare i våra gemensamma mål och skapar förståelse och lust att vilja uppnå dem, genom tydliga förväntningar, stöd i det vardagliga arbetet och uppföljning.
Krav:
- Du har en högskoleutbildning inom ekonomi, marknad, försäljning eller motsvarande erfarenhet och uttrycker du dig väl i tal och skrift
- Du har minst 2 års erfarenhet som chef.
- Du är van att arbeta i olika IT-system och det är en fördel om du är stark inom det digitala området och gillar att driva digitalisering och effektiva arbetssätt
Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning (B2B), säljstöd, kvalificerad kundtjänst och/eller kollektivavtalad tjänstepension.
Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och är en trygg ledare.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: 2/10-31/3 med möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdagen: 5/9
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!