OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för kunds räkning en Interimchef inom ekonomi och erfarenhet av personalansvar till Boråsregionen med start omgående och 6 månader framåt.
Om uppdraget
Uppdragets start är 231030 och är ett 6 månaders uppdrag. Omfattningen är 100% och placeringen är på enhetens kontor med möjlighet till visst distansarbete.
Kunden du kommer att arbeta med är verksam inom det kommunala området. Enheten ansvarar för drift och underhåll av 7 reningsverk och 10 vattenverk samt ett antal pumpstationer. Vidare ingår ansvaret för ledningsnätet där fokus ligger på lednings förnyelse och minska ovidkommande vatten.
Organisationen består av totalt 14 personer som är fördelat på 4 drifttekniker och 1 arbetsledare på VA-verk. 5 rörnätstekniker och 1 arbetsledare på VA-ledningar
1 VA-ingenjör, 1 Utvecklingsingenjör och 1 administratör.
Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter kommer det övergripande arbetet innebära att leda enheten med 14 medarbetare inom teknisk verksamhet med fullt personal- och budgetansvar.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara:
- Ekonomiuppföljning
- Personalmöten, drift möten och APT
- Upprätta och följa budget för enheten
- Upprätta och följa projektplan för enheten
- Tillsammans med personalen driva projekt och upprätta rutiner
- Förbereda ärenden för politik för enheten
Dina kvalifikationer
För att vara kvalificerad för rollen ser vi att du är en driven och erfaren ledare med mångårig erfarenhet inom kommunalteknisk verksamhet. Vidare är du en prestigelös ledare som får sin personal att prestera på jobbet genom en tydlig målbild och tillits baserad styrning. Vi ser även att du är noggrann, strukturerad och ser helheten i verksamheten.
Du uppfyller följande krav:
- Mer än 5-års erfarenhet som ledare/chef inom politiskt styrd verksamhet
- Stor vana av ekonomi
Det är meriterande om du har kunskap inom systemen:
- Stratsys (Planering- och uppföljningsverktyg)
- Agresso (Fakturahantering)
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 231027.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson