Interimchef inom IT till statlig myndighet

Interimchef inom IT till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Enheten består av ca. 30 medarbetare i varierade åldrar och med relativt lång anställningstid. I uppdraget ingår att arbeta med individ- och grupputveckling och medarbetarsamtal. Du har även ett arbetsmiljöansvar samt budgetansvar i uppdraget. Uppdraget ska utföras på plats med möjlighet till distansarbete efter överenskommelse på upp till 50 %.

I din roll som interimchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Leda, motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. 
• Erfarenhet av att leda stora personalgrupper och har lätt för att skapa engagemang och delaktighet.
• God erfaren av att leda en teambaserad organisation inom IT-området.
• God erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning. 
 

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Interimchef är ett konsultuppdrag på heltid med start under perioden 2024-08-26 och 2024-09-16 och beräknas pågå i upp till 6 månader.

Krav för tjänsten:
- Erfarenhet som ledare med personalansvar, minst 5 år
- Erfarenhet av IT-ledning och team, minst 5 år
- Erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning, minst 3 år 
- Erfarenhet av att arbeta med grupputveckling, minst 3 större utvecklingsinsatser

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om dig
Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar samt ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och förstår din roll. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. 

Viktigt för tjänsten är:
Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. 

• Du har erfarenhet av att leda stora personalgrupper och har lätt för att skapa engagemang och delaktighet.
• Du har en god erfaren av att leda en teambaserad organisation inom IT-området. 
• Du har en god erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Med anledning av semesterledigheter mellan v 28-31 kan vår återkoppling till dig dröja under perioden. Men har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: 

Oskar Gardeström alternativ Paula Oscarsson via Adecco´s växel 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 2 augusti 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024