OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av myndighetsutövning och är intresserad av att arbeta inom olika verksamheter? Om du är en erfaren ledare som trivs i omväxlande miljöer och uppskattar utmaningen i att gå in i nya uppdrag med jämna mellanrum - då är det här jobbet för dig.
Om Acceptus
Acceptus växer och i takt med allt fler kundförfrågningar behöver vi bli fler på konsultsidan. Vi ser en stor efterfrågan på erfarenhet av myndighetsutövning hos våra kunder och söker därför interimchefer inom socialomsorg med erfarenhet av myndighetsutövande verksamhet.
Acceptus arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Vi är en oberoende aktör med lång erfarenhet och specialistkompetens inom ett stort antal verksamhetsområden inom hälsa, vård och omsorg.
Om Rollen
Du kliver oftast in vid vakans/frånvaro/annan planerad satsning/projekt och därmed förväntas leda och fördela arbetet i verksamheten; ansvara för verksamhetens ekonomi-, personal- och arbetsmiljö samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden under en tidsbegränsad period.
Kvalifikationer
- Socionomutbildning eller beteendevetare med kompletteringar inom socialrätt, förvaltningsrätt och psykologi
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Chefserfarenhet
Meriterande
- Erfarenhet som socialhandläggare
- Erfarenhet av handläggning på myndighetsenhet i kommunal eller statlig regi, tjänstemannaerfarenhet
Personliga egenskaper
Du behöver vara trygg som person i din roll som chef och ledare. Du ska också vara van att hantera utmaningar och att självständigt driva utveckling och förändringsarbete. Att vara kundorienterad, engagerad och strukturerad ser du som en självklarhet. Har du också förmågan att lösa problem på ett konstruktivt sätt kan interimchefsrollen vara något för dig.
Välkommen med din ansökan!