Interimchef till ekonomi & finansteam

Interimchef till ekonomi & finansteam

Arbetsbeskrivning

Ansvarsområde

Vår klient söker nu en passionerad och engagerad chef med expertis inom redovisning, reskontra och systemförvaltning. Det här är ett vikariat som sträcker sig över minst ett år. Som chef har du det övergripande ansvaret för den operativa leveransen inom områden som reskontror, betalningar, fakturering, anläggningsregister, moms- och skatterapportering samt systemförvaltning för fyra applikationer inom ekonomiavdelningen. Du kommer att rapportera till chefen för Redovisning och Rapportering.

Du kommer att ha personalansvar för ett team på 18 medarbetare. Detta innebär att du, med självförtroende och trygghet, kan leda ditt team genom kontinuerligt arbete med att förbättra rutiner och processer inom en långsiktig och pågående förändringsprocess.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden inkluderar:

• Säkerställa kvalitet och effektivitet på avdelningen på övergripande nivå.
• Stödja och vägleda medarbetarna med din omfattande kunskap inom området.
• Samarbeta med ledningsgruppen för att driva kontinuerliga förbättringar och främja en kultur av lärande och framåtsträvan.
• Ledarskap som innebär att vägleda ditt team mot gemensamma mål samt att våga utmana och ställa krav vid behov.

Kunden befinner oss i en omfattande omvandling inom Ekonomi & Finans, där implementeringen av ett nytt ERP-system kommer att bli en central del av din och ditt teams arbete det kommande året. Under denna implementering kommer din roll att vara avgörande för att stödja medarbetarna i denna förändringsresa och gemensamt arbeta fram nya arbetssätt och processer.

Den Ideala Kandidaten:

För att passa in i den här spännande chefsrollen inom redovisning, reskontra och systemförvaltning förväntas du ha en gedigen bakgrund och erfarenhet inom ekonomiområdet. Vi ser framför oss en kandidat med akademisk utbildning inom ekonomi eller en likvärdig utbildning och erfarenhet som matchar denna nivå. Med minst 5-10 års erfarenhet som ledare inom ekonomiområdet, särskilt inom transaktionsintensiva processer, har du den kompetens vi söker.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom en Shared Service-organisation och har erfarenhet inom områden som reskontror, betalningar, skatterapportering och systemförvaltning. Dessutom uppskattar vi om du har deltagit i utvecklings- och förändringsarbete inom ekonomi. Om du även har erfarenhet av agilt arbete och styrning, så är det en fördel.

Du beskriver dig själv som modig, nyskapande och beslutsam. Du är både kommunikativ och lyhörd, värderar öppen dialog och lärande mellan medarbetare högt. Du har alltid uppdragets mål i fokus och en affärsmässig inställning. Som individ är du självsäker inom din yrkesroll och har förmågan att leda dig själv och ditt team. Du trivs i en organisation med högt tempo och har en flexibel och anpassningsbar inställning.

För att lyckas i den här rollen krävs utmärkta kommunikationsförmågor i både tal och skrift. Din erfarenhet och kompetens kommer att vara avgörande i arbetet med att leda teamet och bidra till organisationens framgång. Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Vad vi Erbjuder:

Vi erbjuder ett spännande och givande konsultuppdrag med omgående start och som förväntas fortlöpa till den 30 September 2024. Tjänsten är satt till heltid och baseras på en 40h arbetsvecka. Kunder erbjuder arbete på distans och uppskattar att ca 40% kan utföras på distans.

Hos Jurek Recruitment & Consulting är vi stolta över att kunna erbjuda dig en attraktiv och konkurrenskraftig månadslön. Din professionella och personliga välbefinnande är viktiga för oss, och därför inkluderar vårt erbjudande även en generös semesterförmån samt möjligheter till friskvårdsaktiviteter. Vi tror på att stötta och engagera våra konsulter på bästa sätt, och därför tillhandahåller vi även en dedikerad konsultchef som finns där för att stödja dig i din arbetsresa.

Om du har några frågor eller vill veta mer om denna spännande tjänst är du varmt välkommen att kontakta vår konsultchef, Gabriel Spennare, via e-post på gabriel.spennare@jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur denna möjlighet kan vara nästa steg i din karriär..

Om Oss:

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder en omfattande portfölj av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områden som juridik, ekonomi, HR, marknadsföring och administration. Låt oss hjälpa dig att ta nästa steg i din karriär!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 1 november 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Interim Ekonom till Ljungbyföretag

Interim Ekonom till Ljungbyföretag

31 oktober 2024

Interim Ekonom till Ljungbyföretag

Interim Ekonom till Ljungbyföretag

31 oktober 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

30 oktober 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

18 oktober 2024