Interimsansvarig rekryteringskonsult

Arbetsbeskrivning

Bygg vår interims- /konsultaffär! Lockas du av att bygga avdelningar, motivera andra då ska du vara en del av vår fortsatta resa med att utmana den traditionella rekryterings- och konsultmarknaden? Vill du få möjligheten att bygga en spännande avdelning och i närtid coacha, utveckla och stärka andra medarbetare för att nå gemensamma mål? Då bör du kika mer på dina förutsättningar att ta en framträdande roll i vårt företag och skapa förutsättningar att bli marknadsledande inom interima positioner.

Vilka är vi?

Talents of Sweden blev utnämnda till ett av årets Superföretag 2018. Vi är den nya generationens rekryterings- och konsultföretag som genom vårt karriärnätverk av duktiga ekonomer attraherar och rekryterar ekonomer med passion för sitt jobb. Genom vårt annorlunda tänk sticker vi ut hakan, ifrågasätter och utmanar den traditionella rekryteringsmarknaden. Vi är ett ungt bolag med starka värderingar och sätter personers passion och mjuka värden i främsta rummet.

Vi levererar en förstklassig rekryteringsupplevelse av interima och permanenta positioner inom våra specialistområden ekonomi, bank och finans. Vi är karriärplattformen för de främsta ekonomerna och näringslivets nya sätt att finna dem.

Komplexa positioner kräver duktiga medarbetare

Vår rekryterings- och interimsavdelning växer och då vi är fokuserade på tillsättning av permanenta och interima positioner på specialist- och middle management nivå inom ekonomirelaterade yrken ställer detta krav på ett högst kompetent team. Du kommer i din roll arbeta som erfaren rekryterare mot konsultmarknaden inom våra verksamhetsområden med en egen leverans, kundansvar och samtidigt vara en teamleader för bolagets juniora medarbetare när vi växer. I din roll ingår även att ta ansvar över att bygga vår konsultavdelning, sätta processer, sitta med i vår ledningsgrupp och internrekrytering för fortsatt tillväxt. Utbildning och coaching genomförs med mottot att kollegorna får en utvecklingskurva få andra bolag kan erbjuda med målsättningen att de ska avancera till en mer senior roll i din avdelning.

Rekrytering av interima positioner är så mycket mer komplext än att bara tillsätta en position. Det krävs en förmåga att vara snabb, identifiera det riktiga behovet, ge råd och vägledning till chefer och beställare samt jobba med verktyg och metodik anpassad för dagens verklighet. Fingertoppskänslan kombinerat med ett i grunden starkt koncept och nytänkande metodik gör vår framgång. Genom ditt arbete med egna leveranser får du en fördjupad förståelse för nycklarna i vårt arbete, en kunskap och kompetens du har mycket nytta av i ditt ledarskap gentemot våra juniora medarbetare. Är du personen vi söker efter? 

Vem är du som passar i vårt team?

Vi är intresserade av dig som har tidigare erfarenhet från rekrytering eller interimslösningar, gärna inom ekonomirelaterade tjänster och som vill ta nästa kliv i din karriär. Du bör vara en naturlig glädjespridare med en förmåga att motivera andra. Du kommer få en brant utveckling både inom rekrytering, ditt eget ledarskap och kompetens relaterad till vår verksamhet.

Det viktigaste för oss är att din personlighet och dina värderingar stämmer överens med våra och företagets värdegrunder. För dig som blir en del av oss kommer detta bli startskottet på en oerhört spännande resa för dig.

Dina arbetsuppgifter

I denna roll hos oss kommer du arbeta med bland annat följande:

Ansvara för helhetsleveransen gentemot kunderAnsvara för kandidatleverans till flera av våra kunder, fokus ligger främst på konsultillsättning av specialister inom vår nischAnalysera nya prospekts mot nya spännande tillväxtföretag och starka varumärkenDigitalisera och utveckla strukturer och arbetssätt för området interimFortsätta bygga vår konsultaffär och internrekrytering till våra ingångspositionerSköta hela försäljningsprocessen, leveransen och intervjuprocesser med potentiella kandidaterKartlägga nya kunder och kandidater för att skapa långsiktiga relationerUtbilda och coacha juniora medarbetareSitta med i vår interna ledningsgrupp

Erbjudande

Som tillväxtföretag erbjuder vi dig en central plats i verksamheten där du får insikt i och en kunskapsutveckling även inom angränsande områden till din roll. Utöver att växa i din roll som rekryterare, affärskonsult och ledare bör du vara intresserad av att vara del i en verksamhet som förändrar hur marknaden, företag och duktiga ekonomer tänker vad gäller rekrytering. För rätt person som kommer in i detta skede av bolagets utveckling är möjligheterna stora. Du kommer få en stöttning av ett mindre team som hjälper till att attrahera de bästa ekonomikonsulterna på marknaden och även andra delar av processen som gör att du kan fokusera på det du gillar, dvs att skapa affärer och bygga smarta strategier!





Ansökan

Vi intervjuar intressanta kandidater löpandes och anställningsstart är våren/sommaren 2019. Du ansöker genom intresseknappen nedan. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Andreas Alexander telefon 0736-48 16 23, andreas.alexander@talentsofsweden.se eller Martin M Eriksson, telefon 0735-95 73 00, martin.eriksson@talentsofsweden.se

Talents of Sweden - Karriärplattformen för de mest eftertraktade ekonomerna | Näringslivets nya sätt att finna dem

Sökord: Rekrytering, Konsult, Interim, Rekryteringskonsult, Recruitment, Konsultchef, Key Account Manager, Account Manager, Försäljning, Affärskonsult, Headhunting, Search, Teamleader

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 april 2019

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024