INTERIMSCHEF

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Till vår kund som är ett statligt affärsverk söker vi nu en Interimschef! I rollen kommer du att verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö, leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) och utveckla arbetet inom den egna verksamheten med ett kollektivt arbetssätt, ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet, säkerställa att vår kunds uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten, följa utveckling inom det egna ansvarsområdet, bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten, säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar), genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare med stöd från avdelningschefen samt hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten med stöd från avdelningschefen. Om du har ett hållbart och coachade ledarskap och drivs av att utveckla den kollektiva förmågan och tycker att en god och hälsosam arbetsmiljö är viktigt - då kan detta vara tjänsten för dig!

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
- Relevant högskole-/universitetsutbildning
- Minst 5 års erfarenhet av chefspositioner med personalansvar
- Minst 3 års erfarenhet av arbete med kontinuerlig teamutveckling
- Erfarenhet av konflikthantering inom en arbetsgrupp
- God förståelse och tidigare erfarenhet inom offentlighet och sekretess inom lagrummet OSL


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Interimschef hos vår kund tror vi att du har en god samarbetsförmåga och initiativförmåga, du är även flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning. Vi ser gärna att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och det är viktigt att du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Du arbetar självständigt och målinriktat och har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.

Lön
Lön, enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/vecka. Vår kund önskar start 2022-12-01 och uppdraget förväntas löpa till 2023-11-30, med god chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm, Sundbyberg. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast då intervjuer sker löpande, första urvalet kommer ske 2022-11-11. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval.

Sökord: Interimschef, Interim Management, Chef, Interimsuppdrag, Stockholm, Sundbyberg

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024