OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren chef/ ledare som trivs med att arbeta som konsult på tidsbegränsade uppdrag? Har du en bred erfarenhet från att ha arbetat inom äldreomsorgens verksamhetsområden som första linjens chef. Ser du dig som en självgående och ödmjuk person som är lyhörd och flexibel? Acceptus söker just nu konsulter, både med egna företag och för tidsbegränsade anställningar, runtom i Sverige som vill ingå i vårt nätverk och ta uppdrag som interimschef.
Här får du arbeta med likasinnade specialister i ett välkänt företag med gott renommé bland såväl kunder som arbetsgivare - Acceptus har nämligen blivit utsedd till ”Great place to work”. Acceptus är ett framåtlutande företag som vill driva förändring i branschen, tillsammans med alla medarbetare och samarbetspartners.
DIN VARDAG
Som Interimschef bjuds du på stor variation, alltifrån kunder till innehåll i uppdrag. Vissa uppdrag karaktäriseras av förvaltning medan andra har fokus på förändringsledning och organisationsutveckling. Som chef ansvarar du för personal, ekonomi och arbetsmiljö.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Planering och kompetensförsörjning.
- Upprätthålla verksamheten, med personal, kvalitet och ekonomi.
- Utveckling, förändring och/eller införande av nya arbetssätt och riktlinjer.
Beroende på erfarenhet och i samråd med din närmaste kontakt från oss kommer du att matchas mot ett passande uppdrag.
VEM ÄR DU?
Vi ser att du har en utbildning som socionom, sjuksköterska eller arbetsterapeut eller annan likvärdig utbildning. Du har en bred erfarenhet inom äldreomsorgens verksamhetsområden som första linjens chef. Därmed har du haft ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och personal - du är van att leda en verksamhet i sin helhet.
Vi ser att du är trygg i dig själv och i din roll som ledare. Som konsult behöver du vara lyhörd, flexibel och anpassningsbar inför kundens behov - du har en förmåga att pendla mellan roller som t e x förvaltare, förändringsledare och organisationsutvecklare. Vidare är du självgående och ödmjuk som person.
MER INFORMATION
Vi söker dig som har eget företag eller är intresserad av en tidsbegränsad anställning och vill ingå i vårt nätverk. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Hanna Westerlind på 0733585616 eller hanna.westerlind@acceptus.se
OM ACCEPTUS
Acceptus grundades 2001, har huvudkontor i Stockholm och har idag 45 medarbetare utspridda över hela landet. Acceptus erbjuder behovsstyrt ledningsstöd (https://acceptus.se/interimschef) samt digitala vårdtjänster (https://acceptus.se/digitala-vardtjanster) och arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Här får du vara en del av en stabil organisation med ett närvarande ledarskap och hjälpsamma kollegor. Kulturen är familjär med stor grad av transparens. Acceptus månar om sina samarbetspartners och anordnar därför nätverksträffar med jämna mellanrum för att samla den kompetens som vi har i vårt nätverk, informera om nyheter och diskutera aktuella ämnen.