Interimschef inom ekonomi till ett bostadsbolag i Västervik

Interimschef inom ekonomi till ett bostadsbolag i Västervik

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi snarast en Interimschef till ett Bostadsbolag i Västervik för ett uppdrag på 5 månader.

Om uppdraget

Uppdraget är ett deltids uppdrag på 50-60% med start omgående och 5 månader framåt. Första två veckorna kommer du att arbeta 100% för att komma in i arbetsrollen samt då vara på plats på kontoret i Västervik. Det kommer senare att vara möjligt till visst distans arbete.

Bostadsbolaget äger 3321 bostäder och säljer olika förvaltningstjänster som drift och service åt kommunens skolor, förskolor samt kommunala verksamhetslokaler.

Vår kund har nu behov av en interim chef på bygg avdelningen inom bolaget. Du kommer att att arbeta i en grupp på 18 medarbetare i Västervik.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som chef med ekonomiansvar och med personalansvar. Du kommer att samarbeta med en underställd arbetsledare som tar det operativa ansvaret i uppdrag och projekt.

Dina kvalifikationer

För chefsrollen ska du ha följande erfarenheter och kompetens:

- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi

- Flera års erfarenhet som chef

- Flera års erfarenhet som ansvarig för ekonomi

- Flera års erfarenhet av personalansvar för en grupp på minst 15 personer

- Arbetsmiljöansvar

- Tidigare erfarenhet av medarbetarsamtal och lönesättning

Meriterande

Erfarenhet inom byggbranschen är meriterande men inte krav då avdelningen har en underställd arbetsledare och teknik avdelning som kan hantera tekniska frågor och uppdrag inom det området.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-11-28.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2023
  • Ansök senast: 10 maj 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024