OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WorkAgency Nordic söker för kunds räkning en interimschef inom redovisning med kundansvar i Stockholm.
Om oss – WorkAgency Nordic
WorkAgency Nordic är ett relativt nystartat bemanningsföretag som under en kort tidsperiod har tillskapat ett omfattande konsultteam bestående av erfarna socionomer och interim chefer inom socialtjänsten, läkare, sjuksköterskor och undersköterskor inom hälso- och sjukvården, handledare, administratörer, redovisningskonsulter, IT-ingenjörer och förskole- och skolpersonal. WorkAgency Nordics medarbetare har adekvat utbildning, mångårig yrkeserfarenhet och vidareutbildningar som är relevanta för respektive yrkesområde.
Vill du bli en av oss? Sök uppdraget omgående då intervjuer sker löpande.
Om uppdraget
Vi söker en erfaren interimschef med mångårig erfarenhet inom redovisning för kunds räkning. I uppdraget ingår att leda och utveckla ett team med redovisningskonsulter som arbetar på uppdrag åt större bolag inom olika sektorer. Som interimschef ansvarar du för att upprätta och säkerställa en god kommunikation, dialog, samverkan och leveranssäkerhet gentemot företagets externa kunder. Du kommer även att arbeta nära kundens interna team.
Arbetsplatsen präglas av glädje, en stark gemenskap, en flexibel arbetsmiljö och ett högt arbetstempo. Som interimschef erhåller du kontinuerlig kunskapsutveckling genom vidareutbildningar. Kunden arbetar enligt REKO och är anslutna till FAR och medarbetarna i teamet är auktoriserade redovisningskonsulter.
Dina arbetsuppgifter
Leda och fördela arbetet inom ditt team som består av erfarna redovisningskonsulter
Kundansvar för flertalet kunder
Sammanställningar- och kvalitetssäkring av bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer
Processer och ekonomistyrning
Kravspecifikation
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Mångårig erfarenhet av redovisning, gärna från redovisnings- och/eller revisionsbyrå
Du är självständig i ditt arbete med bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer
Erfarenhet av ett empatiskt ledarskap och personalansvar
Flytande svenska i tal och skrift
B-körkort
Vem är du?
Som person är du social, empatisk, driven, ansvarstagande, strukturerad, flexibel, stresstålig, prestigelös och lösningsfokuserad. Du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Du tycker om kundkontakter, har lätt för att anpassa dig till nya situationer, du har förmågan att omprioritera arbetsuppgifter vid behov och är van att hantera många arbetsuppgifter parallellt. Ditt empatiska ledarskap skapar trygghet, stabilitet och en positiv stämning inom teamet och du arbetar aktivt för att få teamet att uppnå kundens målsättningar. Kunden lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökningar från arbetssökanden som inte uppfyller kravspecifikationen undanbedes.
Anställningsform: Uppdragsanställning som kan övergå till en tillsvidareanställning
Ort: Stockholm
Distansarbete: Hybrid
Ersättning: Enligt överenskommelse
Vill du bli en av oss? Sök uppdraget omgående då urval för intervjuer sker löpande.
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta:
WorkAgency Nordic AB
VD
Helena Eriksson
076-186 30 00
Helena.eriksson@workagency.se