OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som utförare inom socialomsorg och är intresserad av att arbeta inom olika verksamheter? Om du är en erfaren ledare som trivs i omväxlande miljöer och uppskattar utmaningen i att gå in i nya uppdrag med jämna mellanrum - då är det här jobbet för dig.
Om Acceptus
Acceptus arbetar sedan 2001 för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Vi är en oberoende aktör med lång erfarenhet och specialistkompetens inom ett stort antal verksamhetsområden inom hälsa, vård och omsorg www.acceptus.se (http://www.acceptus.se/)
Acceptus växer och i takt med allt fler kundförfrågningar behöver vi bli fler på konsultsidan. Just nu söker vi för kunders räkning konsulter för uppdrag som interimschef inom hela socialomsorg och kommunala sjukvårdsområdet.
Acceptus är som ett moderskepp för dig som jobbar hos oss. Ibland är uppdragen utmanande och konsultlivet är självständigt. Vi tycker om att träffas och vill att du som anställd är involverad och känner en självklart tillhörighet och trygghet här. Därför är vi noga med att träffas så ofta vi kan. För att vi tänker så bra tillsammans. För att vi gillar att dela med oss. För att vi gillar att skratta.
Om Rollen
Du kliver oftast in vid vakans/frånvaro/annan planerad satsning/projekt och därmed förväntas leda och fördela arbetet i verksamheten; ansvara för verksamhetens ekonomi-, personal- och arbetsmiljö samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden under en tidsbegränsad period.
Som interimschef inom socialomsorg på Acceptus tar du dig an uppdrag inom kommuner och privata verksamheter som exempelvis enhetschef eller verksamhetschef. Längden på uppdragen varierar allt från några månader upp till ett års tid med eventuella förlängningar baserat på verksamhetens behov.
Kvalifikationskrav
- Flera års dokumenterad erfarenhet som chef och ledare inom omsorg och vård inom det kommunala uppdraget oavsett regi
- Socionom, sjuksköterska eller annan relevant högskoleutbildning inom omsorg och vård
- Ledarskapsutbildning
Meriterande
- Erfarenhet från olika verksamheter inom kommunal omsorg och vård
- Erfarenhet av chefsroller, gärna på olika nivåer
- Etablerat nätverk inom socialomsorg
Personliga egenskaper
Du behöver vara trygg som person i din roll som chef och ledare. Du ska också vara van att hantera utmaningar och att självständigt driva utveckling och förändringsarbete. Att vara kundorienterad, engagerad och strukturerad ser du som en självklarhet. Har du också förmågan att lösa problem på ett konstruktivt sätt kan interimschefsrollen vara något för dig.
Anställningsform
Anställningsform enligt överenskommelse.
Vi söker även dig som har ett eget bolag och vill arbeta som underkonsult och ingå i vårt nationella nätverk för interimschefer.
Välkommen med din ansökan!