OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 5 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Interimschef.
Som IT-chef planerar och leder du IT-enheten som består av 15 medarbetare, gruppchef och TL med syftet att utveckla och driva enhetens ansvarsområden i enlighet med bolagets vision och målsättningar. Uppdraget omfattar centrala och lokala IT-lösningar, datakommunikation och telefoni. Nära samarbete med övriga i bolagets ledarskap samt med strategiska resurser på avdelningen.
Du säkerställer att bolaget har de produktiva och driftsäkra IT-lösningar som bolaget behöver för att bedriva en effektiv, enhetlig och affärsmässig verksamhet. Därtill att bolagets IT-verksamhet följer de strategier, riktlinjer samt lagar och förordningar som är tillämpliga utifrån den offentliga miljö bolaget verkar inom.
IT-chefen har det övergripande informationssäkerhetsansvaret och ingår i bolagets krisberedskapsorganisation samt samarbetar med säkerhetschefen i frågor gällande informationssäkerhet och krisberedskap.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Goda ledaregenskaper med minst fem års erfarenhet som IT-chef.
- God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom IT och inom offentlig verksamhet är av vikt.
- Systemvetare, datalog, dataingenjör eller annan motsvarande relevant eftergymnasial utbildning.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Dina personliga egenskaper präglas av att du skapar bra samarbete både internt och externt. Du har god kommunikativ och pedagogisk förmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
- Som ledare skapar du engagemang och har ett prestigelöst förhållningssätt. Ger förutsättningar för nytänkande som också skapar innovation vilket ger kunderna den utveckling som skapar nytta.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström