OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av beställar- och myndighetsutövning och är intresserad av att arbeta inom olika verksamheter? Om du är en erfaren ledare som trivs i omväxlande miljöer och uppskattar utmaningen i att gå in i nya uppdrag med jämna mellanrum - då är det här jobbet för dig.
Om Acceptus
Acceptus arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg.
Acceptus växer och i takt med allt fler kundförfrågningar behöver vi bli fler på konsultsidan. Vi ser en stor efterfrågan på erfarenhet av beställar - och myndighetsutövning hos våra kunder och söker därför interimchefer inom socialomsorg med erfarenhet av myndighetsutövande verksamhet.
Acceptus präglas av en familjär kultur och är som ett moderskepp för dig som arbetar hos oss, vi vill att du som anställd ska vara involverad i vår tillväxtresa och känna en självklar tillhörighet och trygghet här. Ibland är uppdragen utmanande och konsultlivet är självständigt. Därför är vi noga med att anordna interna interimschefsträffar och planeringsdagar för dig som anställd för att det viktigt för oss att träffas och skapa gemenskap. Acceptus har blivit utsedd till en Great Place To Work certifierad arbetsplats efter genomförd medarbetarundersökning vilket vi är mycket stolta över.
Som anställd på Acceptus får du ta del av förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till löneväxling och kompetensutveckling inom företaget.
Läs mer om oss på www.acceptus.se (http://www.acceptus.se/)
Om Rollen
Du kliver oftast in vid vakans/frånvaro/annan planerad satsning/projekt och därmed förväntas leda och fördela arbetet i verksamheten; ansvara för verksamhetens ekonomi-, personal- och arbetsmiljö samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden under en tidsbegränsad period.
Kvalifikationer
- Socionomutbildning eller beteendevetare med kompletteringar inom socialrätt, förvaltningsrätt och psykologi
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Flera års chefserfarenhet i en myndighetsutövande verksamhet
Meriterande
- Erfarenhet som socialhandläggare
- Erfarenhet av handläggning på myndighetsenhet i kommunal eller statlig regi, tjänstemannaerfarenhet
Personliga egenskaper
Du behöver vara trygg som person i din roll som chef och ledare. Du ska också vara van att hantera utmaningar och att självständigt driva utveckling och förändringsarbete. Att vara kundorienterad, engagerad och strukturerad ser du som en självklarhet. Har du också förmågan att lösa problem på ett konstruktivt sätt kan interimchefsrollen vara något för dig.
Vi gör alltid en bakgrundskontroll och tar utdrag från belastningsregistret i rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!