Interimschef med erfarenhet av process- och projektstyrning, Stockholm

Interimschef med erfarenhet av process- och projektstyrning, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget omfattar att i rollen som interimschef för enheten Projektdokumentation (roll 1) tillsammans med medarbetarna (20-30 anställda och konsulter) på enheten aktivt bidra till att implementera och förvalta enhetens uppdrag samt inom givna ramar vidareutveckla och effektivisera detta.

I interimsrollen för enhet Projektdokumentation ska du leda och utveckla en enhet som ansvarar för teknisk dokumentation i stations- och ledningsprojekt. Du deltar därutöver i processer som syftar till att effektivisera organisationen, arbetssätten och verktygen i linje med övergripande mål.

Uppdraget omfattar även att i rollen som interimschef för enheten Framkomlighet och samhällsplanering (roll 2) tillsammans med medarbetarna (9-10 anställda och konsulter) på enheten aktivt bidra till att implementera och förvalta enhetens uppdrag samt inom givna ramar vidareutveckla och effektivisera detta.

Däri ingår även att skapa och bygga upp roller och kompetens inom enheten samt rekrytera/tillsätta vakanser. Enheten Framkomlighet och samhällsplanering genomför framkomlighetsstudier som del av utredningen avseende både systempåverkande anläggningsinvesteringar och reinvesteringar. Inom enheten finns även ansvaret för att hantera plan- och samrådsremisser från externa intressenter.

Uppdraget omfattar även att i rollen som interimschef för enheten Markåtkomst (roll 3) tillsammans med medarbetarna (11-13 anställda och konsulter) förvalta enhetens uppdrag samt inom givna ramar vidareutveckla och effektivisera detta. Det ingår även att rekrytera/tillsätta vakanser.

Enheten Markåtkomst säkrar marken som behövs för att kunna bygga stationer, luftledningar och kablar. Dessutom ansvarar enheten för att markägare får ersättning för upplåten mark och betalt vid eventuella skador vid till exempel entreprenadarbete. Enheten hanterar också avtal och rättigheter under projekttiden som är nödvändiga för våra anläggningar, exempelvis markupplåtelseavtal, tillgång till vägar samt att ansluta väg.

Arbetsuppgifter:

- Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) arbetet inom den egna verksamheten
- Säkerställa att uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten
- Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten
- Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar)
- Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet
- Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten
- Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument(policyer, riktlinjer och anvisningar)
- Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare
- Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö
- Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet
- Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt
- Enheten ska verka för ett helhetsperspektiv.


Förväntningarna att du bidrar till:

- En god och säker arbetsmiljö
- Framdrift i för Svenska kraftnät viktiga frågor
- Effektiva arbetssätt
- Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet
- Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap
- Att utveckla den kollektiva förmågan


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Relevant högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp
- Minst 5 års erfarenhet som chef där ett eller flera av enhetens ansvarsområden ingått
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom verksamhetsutveckling och förändringsledning.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom processtyrning/-utveckling och projektstyrning


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 5 års erfarenhet av arbete inom ledande roller.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av personalansvar.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av rekrytering och konsultupphandling i en beslutsfattande roll.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att samarbeta med olika interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer och myndigheter.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av tekniska riktlinjer eller liknande.


Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Förmåga att leda grupp och individer med varierande tydlighet i uppdrag
- Förmåga att skapa energi
- Förmåga att se behov och prioritera både bland egna arbetsuppgifter såväl som enhetens leveranser till övrig organisation


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 9 juni 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024

13 december 2024