OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Sektionschef får du leda förändringsresan inom sektionen så att den går i linje med Teknikavdelningen utvecklingsresa kring tillgångsförvaltning.
Arbetsuppgifter:
- Ingå i Teknikavdelningens ledningsgrupp
- Utarbeta goda samarbeten och väl fungerande gränsdragningar inom Teknikavdelningen samt övriga
- Följa upp resultat med mål att skapa motiverade medarbetare både på grupp- och individnivå.
- Utveckla sektionens kompetens och affärsmässighet
- Ansvara för budget och ekonomiuppföljning och bidra till sektionens verksamhetsplan samt analyser och rapportering av resultat
- Bidra i arbetet med verksamhetsutveckling inom både sektionen och avdelningen
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års erfarenhet av ledarskap inklusive personalansvar inom tekniskt område
- Minst 5 års erfarenhet att leda i förändring (org-förändringar eller liknande)
- Minst 3 års erfarenhet av att ansvara för en driftövervakningscentral 24/7 eller motsvarande inom infrastruktur som ex. transport-, el- eller telecombranschen.
- Kunna formulera sig väl i skrift på svenska.
- Erfarenhet av att utforma formella texter så som riktlinjer, upphandlingsunderlag, underlag till politiker etc från minst 1 tidigare uppdrag.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av att vara chef över chefer.
- Minst 1 års erfarenhet från ledande position inom politisk- eller statlig verksamhet.
- Varit med och byggt upp ett team, där konsulten har tagit fram och implementerat nya roller och rollbeskrivningar från minst ett tidigare uppdrag.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Positiv
- Driven
- Tydlig och rak i kommunikationen
- Duktig på att samarbeta
- Intresserad av området, Strukturerad
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström