Interimschef myndighet Sundsvall

Interimschef myndighet Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att leda team och förmåga att skapa engagemang och resultat? Har du förmåga att arbeta både operativt och strategiskt? Har du dessutom erfarenheter inom digitalisering inom svensk offentlig förvaltning samt är samhällsintresserad? Då kan det vara just dig vi söker till detta uppdrag. 

Vi söker nu en chef för konsultuppdrag hos en myndighet i centrala Sundsvall.
Myndigheten har till uppdrag är att samordna och stödja den förvaltningsgemensamma digitaliseringen i syfte att göra den offentliga förvaltningen mer effektiv och ändamålsenlig. Myndigheten stöttar även regeringen med underlag och analyser.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Uppdraget innebär ansvar för två olika team med ca fem personer i varje. Teamen är kopplade till  juridik och informationssäkerhet samt digital inkludering. I uppdraget ingår att ha personal-, resultat- och budgetansvar och rapportera till berörda leveransområdeschefer.

I det ena teamet arbetar de med att granska att digital offentlig service, som tillhandahålls av en offentlig aktör, lever upp till de krav som finns i lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Teamet arbetar även med främjande och utredningar kopplade till sitt specialistområde.

Det andra teamet levererar styrning och stöd till verksamheten och säkerställer myndighetens systematiska arbete inom juridik, informationssäkerhet och arkiv. 

Arbetstider
Uppdragets omfattning är 100% fr.o.m. 2022-02-15 till och med 2022-09-30 med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är mån-fre kontorsarbetstid. 

Startdatum är under förutsättning att säkerhetsskyddsklassningen, nivå 3, är genomförd och godkänd. 

Vad gäller den rådande situationen med Corona-virus följer myndigheten Folkhälsomyndighetens och Regeringens rekommendationer kring resor och eventuell karantän. Myndigheten kommer inte utsätta medarbetare eller konsulter för risker. Idag har myndigheten till exempel de flesta möten digitala. Arbetet kommer att läggas upp på ett sådant sätt som fungerar både för leverans av uppdrag och för att minska risker för enskilda och för smittspridning i samhället.

Kvalifikationer
Här arbetar du både operativt och strategiskt, du behöver ha erfarenhet av att leda team och förmåga att skapa engagemang och resultat. I uppdraget ingår att ha personal-, resultat- och budgetansvar och rapportera till berörda leveransområdeschefer. Du är kommunikativ och har en god analytisk förmåga. Du behöver vara samhällsintresserad och ha god kunskap om hur samhället styrs. Du förstår den offentliga förvaltningens verksamheter och digitaliseringens möjligheter att utveckla dessa.

Det krävs även att du har:
Akademisk utbildning om minst tre år eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig 
Minst fem års erfarenhet som chef 
Lett och utvecklat team och en verksamhet som växer och förändras över tid 
Erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig förvaltning 
Förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig förvaltning och myndighetsutövning 
Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt 


Det är meriterande om du har: 
Erfarenhet som chef inom offentlig förvaltning 
Erfarenhet av handläggning som inkluderar komplexa bedömningar och beslut 
Erfarenhet och kunskap om juridik och webbutveckling 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Ansök senast 2021-12-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024