OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flerårig erfarenhet som enhetschef/verksamhetschef inom kommunala och/eller privata verksamheter? Lockas du dessutom av möjligheten till att få arbeta inom olika verksamheter och utvecklas i ditt ledarskap? Då är det här jobbet för dig!
Om Acceptus
Acceptus arbetar sedan 2001 för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg.
Acceptus växer och i takt med allt fler kundförfrågningar behöver vi bli fler på konsultsidan. Just nu söker vi för kunders räkning konsulter för uppdrag som interimschef inom kommunala och privata verksamheter.
Acceptus präglas av en familjär kultur och är som ett moderskepp för dig som arbetar hos oss, vi vill att du som anställd ska vara involverad i vår tillväxtresa och känna en självklar tillhörighet och trygghet här. Ibland är uppdragen utmanande och konsultlivet är självständigt. Därför är vi noga med att anordna interna interimschefsträffar och planeringsdagar för dig som anställd för att det viktigt för oss att träffas och skapa gemenskap. Acceptus har blivit utsedd till en Great Place To Work certifierad arbetsplats efter genomförd medarbetarundersökning vilket vi är mycket stolta över.
Som anställd på Acceptus får du ta del av förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till löneväxling och kompetensutveckling inom företaget.
Läs mer om oss på www.acceptus.se (http://www.acceptus.se/)
Om Rollen
I rollen som interimschef på Acceptus får du möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap genom att ta dig an uppdrag inom olika typer av verksamheter. Du kliver oftast in vid vakans/frånvaro/annan planerad satsning/projekt och därmed förväntas leda och fördela arbetet i verksamheten; ansvara för verksamhetens ekonomi-, personal- och arbetsmiljö samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden under en tidsbegränsad period.
Som interimschef inom socialomsorg på Acceptus tar du dig an uppdrag inom kommuner och privata verksamheter. Uppdragen som enhetschef kan bland annat vara inom äldreomsorg, LSS eller HSL. Vi har även uppdrag på andra chefsnivåer. Uppdragen hos våra kunder finns i många olika delar av Sverige. Längden på uppdragen varierar allt från några månader upp till ett års tid med eventuella förlängningar baserat på verksamhetens behov.
Kvalifikationskrav
- Flera års dokumenterad erfarenhet som första linjens chef inom vård och omsorg (privat och/eller kommunal verksamhet)
- Erfarenhet från olika verksamheter inom kommunal och/eller privat vård och omsorg
- Socionom, sjuksköterska eller annan relevant högskoleutbildning
- Ledarskapsutbildning
Meriterande
- Erfarenhet av chefsroller på olika nivåer
Personliga egenskaper
Du behöver vara trygg som person i din roll som chef och ledare. Du ska också vara van att hantera utmaningar och att självständigt driva utveckling och förändringsarbete. Du är flexibel och har ett prestigelöst förhållningssätt till att ta dig an uppdrag på olika nivåer. Har du också förmågan att kliva in i nya verksamheter och snabbt skapa dig en helhets bild av organisationen så kan interimschefsrollen vara något för dig.
Vi gör alltid en bakgrundskontroll och tar utdrag från belastningsregistret i rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!