Interimschef till kund i Uppsala

Interimschef till kund i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Har du flerårig arbetslivserfarenhet inom chefskap och trivs med driva verksamheter framåt? Vi söker dig som är en god människokännare och som gillar att arbeta med människor. Sök tjänsten idag! Om uppdraget
Vi söker en interimschef för vår kund i Uppsala till enheten ekonomi och inköp. Uppdraget startar så fort som möjligt och pågår till slutet av mars 2025 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid 100 % och du arbetar vid kundens huvudkontor i Uppsala. Hemarbete är möjligt sporadiskt, men fysisk närvaro på arbetsplatsen är prioriterad.
Dina arbetsuppgifter
Vår kund har behov av en interimschef med ekonomisk inriktning i väntan på rekrytering av ekonomichef till enhetenekonomi och inköp med placering på huvudkontoret i Uppsala.Du förväntas att gå in som chef och leda och coacha gruppen, samt stödja i arbetet med löpande redovisning samt bokslut och årsredovisning.

Dina kvalifikationer
Relevant högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi
Flerårig erfarenhet av att arbeta som chef med personal- verksamhets- och budgetansvar
Erfarenhet av statlig redovisning, budgetering, uppföljning och affärssystem (helst Unit4)

Meriterande
Erfarenhet av att leda under förändring
Erfarenhet av att arbeta med olika finansieringsformer inom samma myndighet
Erfarenhet av upphandling

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/11.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 893 47 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2024
  • Ansök senast: 28 november 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

20 december 2024