OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
First Reserve är ett auktoriserat rekryterings – och konsultföretag som sedan 2003 hjälper våra uppdragsgivare att hitta de bästa talangerna. Vi är specialister på tjänstemannarekryteringar och konsulter inom inköp och logistik, analys, lön, HR, administration och ekonomi.
Genom att hitta rätt person till rätt plats skapar vi måndagslycka för både uppdragsgivare och medarbetare.
Vår framtid ser ljus ut och vi växer! Vi sitter i fina lokaler mitt i Stockholm city. För mer information www.firstreserve.se
Den nuvarande ordinarie tjänsten som chef för enheten Registratur och Arkiv rekryteras just nu och myndigheten har därför ett behov av en interimschef för enheten som i sitt uppdrag primärt ska arbeta med personalfrågor, team-building och effektivisering i arbetsprocesserna.
Detta är ett konsultuppdrag på ca ett år. Du blir anställd som konsult av First Reserve alternativt som underkonsult.
Placering: Sundbyberg.
Arbetsuppgifter
Uppdraget omfattar att arbetsleda personalen och arbeta aktivt med team-building, kommunikation och personalhantering. Då det pågår en rekryteringsprocess för ordinarie chef kan det bli aktuellt att dessa två tjänster överlappar varandra vid en viss tidpunkt. Detta innebär att du som interim chef kommer att frångå din chefsroll och istället ha en stöttande roll för ordinarie chef till dess att uppdraget löper ut. Du kommer även att ansvara för överlämning till ordinarie chef.
Idag arbetar 9 antal anställda varav 2 konsulter på enheten som har ett väl strukturerat arbetssätt. Samtidigt förändras myndigheten och verksamheten ständigt, och i detta behöver personalen stöttning och vägledning för att kunna hantera sitt ansvar och sitt uppdrag på bästa och effektivaste sätt.
Ansvar i rollen som interimschef
• Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö.
• Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) och utveckla arbetet inom den egna verksamheten med ett kollektivt arbetssätt.
• Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet.
• Säkerställa att Svenska kraftnäts uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten.
• Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet.
• Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten.
• Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar).
• Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare med stöd från avdelningschef.
• Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten med stöd från avdelningschef.
•
•
Du förväntas bidra till
• Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap
• Att utveckla den kollektiva förmågan
• En god och hälsosam arbetsmiljö
• Framdrift i för Svenska kraftnät och enhetens viktiga frågor
• Effektiva arbetssätt och god kommunikation
• Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet
•
•
Kvalifikationer
• För uppdraget relevant högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp
• Minst 5 års erfarenhet av chefspositioner med personalansvar
• Du bör ha minst 3 års erfarenhet av arbete med kontinuerlig teamutveckling, erfarenhet av konflikthantering inom en arbetsgrupp samt god förståelse och tidigare erfarenhet inom Offentlighet och sekretess inom lagrummet OSL.
•
•
Personliga egenskaper
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta i grupp
•
•
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten). Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10 till 12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Därför vill du börja som konsult på First Reserve
Som konsult på First Reserve kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i din karriär. Vi välkomnar dig till ett företag där du som konsult står i fokus och med målet att skapa mer måndagslycka, tillsammans!
Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Törnqvist, sofia.tornqvist@firstreserve.se 070-783 98 35.
Med hänvisning till GDPR och din integritet har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.
Varm välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65