OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren ledare som söker efter ett varierat och utvecklande uppdrag? Just nu söker vi en interimschef till Primärvård psykiatri och rehab (PPR). Ett spännande och utmanande uppdrag där du får möjligheten att bidra med din kompetens och erfarenhet i olika verksamheter.
Välkommen till primärvård, psykiatri och rehab! Ett nytt verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvård, psykiatri och rehab består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden, specialistpsykiatri, rehab- och habiliteringsverksamheter samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå.
I PPR finns ett 60-tal anställda chefer och årligen förekommer det situationer då verksamheterna tillfälligt saknar en chef. Det kan handla om vakanser under föräldraledighet, långtidssjukskrivningar eller en tidsperiod under en rekryteringsprocess. För att lösa detta vill vi prova ett nytt upplägg med interimschef , som interimschef kommer du fungera som en internkonsult som täcker för kortare perioder då en verksamhet saknar en chef.
Region Kronobergs chefer är modiga och motiverade ledare och agerar utifrån ledorden helhet, tillit och tydlighet. I din ledarroll har du förmågan att se till helheten och skapa förståelse genom att förmedla sammanhanget. Du vill utveckla din verksamhet, dina medarbetare och ditt eget ledarskap.
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som interimschef står du till förfogande för uppdrag då tillfälliga vakanta chefstjänster uppstår inom PPR. Uppdragens karaktär varierar avseende chefsroll och verksamhetsinriktning. Du ska kunna utföra sedvanliga chefsuppgifter i Region Kronoberg och leda verksamheten i enlighet med vår ledaridé.
Verksamhetens behov styr hur dina uppdrag ser ut. Du kommer huvudsakligen få uppdrag som avdelningschef, men det kan även förekomma uppdrag som verksamhetschef.
Uppdraget ställer höga krav på flexibilitet och förmågan att snabbt anpassa sig efter nya förutsättningar. För att kunna möta behov och utmaningar i olika verksamheter behöver du tycka om att arbeta med ständiga förbättringar och se utmaningar som möjligheter, såväl som att driva det löpande arbetet framåt.
Gemensamt för alla chefsuppdrag är att du är en förebild i det dagliga arbetet och främjar en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. Det är också av stor vikt att du kontinuerligt för en dialog och skapar tydlighet kring beslut, riktlinjer och uppsatta arbetssätt för den verksamhet du leder. Din närmaste chef är processchefen som fördelar dina uppdrag. Det dagliga arbetet leds av beställaren för aktuell verksamhet eller enhet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig samt flerårig erfarenhet som ledare och chef. Du har vana av att medverka i operativa såväl som strategiska verksamhetsuppgifter och har kunskap om budget och redovisning. Din kunskap och erfarenhet av att leda personal och att hantera personalrelaterade frågor är mycket god.
Du är en person som har lätt för att sätta dig in i nya situationer, är flexibel för oväntade händelser och uppmärksam på anpassningsbehov. Du agerar när andra tvekar och har lätt för att möta och leda andra människor. Din förmåga att bygga förtroendefulla relationer är stark och du är tydlig och smidig i din kommunikation. Du trivs med att samarbeta med andra men har också förmågan att ta egna initiativ och driva frågor. Utöver detta har du förmågan att vara modig och stå fast vid fattade beslut men har även en ödmjukhet i att omvärdera dessa om det behövs.
Vi tillämpar personlighet- och problemlösningstest som underlag till urvalet, som tillsammans med CV avgör vilka som går vidare i processen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Uppdrag i olika delar av länet förekommer och du måste därför ha körkort.
Intervjuer kommer hållas på följande datum:
30/5
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Fackliga representanter, nås via växel
- Camilla Stattin (KLL)
- Jenny Gustafsson (Vårdförbundet)
- Martin Glosax (Saco)
- Malin Hammarstedt Stierndagg (Vision)
- Katarina Westeberg (Kommunal)
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.