OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Interimschef till Skolinspektionen.
Skolinspektionen är värdmyndighet för Skolväsendets överklagandenämnd som är en domstolsliknande myndighet med uppgift att pröva överklaganden av vissa beslut på skolväsendets område.Vid Skolinspektionen finns ett kansli som utför administrativa och handläggande uppgifter åt Skolväsendets överklagandenämnd. Vid kansliet bereds överklaganden inför beslut av ordförande eller nämnd.
Om tjänsten
I ditt konsultuppdrag som Interimschef kommer du att arbeta som kanslichef för kansliet för Skolväsendets överklagandenämnd. Du kommer att leda arbetet på kansliet och ansvara för personal och verksamhet. På kansliet arbetar sju jurister och en administratör.
Obligatoriska krav för tjänsten:
-Juristexamen
-Gedigen chefserfarenhet med verksamhets- personal och budgetansvar
-Erfarenhet från verksamhet med ärendehandläggning
-Erfarenhet från offentlig verksamhet
-God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
- Du måste finnas tillgänglig och kunna påbörja uppdraget 19 maj 2021.
Arbetstider:
Uppdraget avser heltid under normal arbetstid och omfattar en tjänst på ca 160 timmar/ månaden. Tjänstens ska utföras på myndighetens
kontor på i Stockholm. För närvarande sker arbetet huvudsakligen hemifrån på grund av Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Du behöver dock vara flexibel till att arbeta både utanför och på kontoret.
Anställningsform
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden AB
Kontaktuppgifter
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147