OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du som interimschef vara med och bygga upp en ny avdelning för verksamhetsskydd, säkerhetsskydd och lokalförsörjning på en myndighet med fokus på hållbarhet och hälsa i Stockholm? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi en erfaren konsult med god strategisk förmåga som med engagemang och uthållighet kan leda och utveckla verksamheten med lokalförsörjning och kontorshantering.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker erfarna interimschefer runtom i Sverige. Nu söker vi dig som är en engagerad, drivande och operativ ledare. Du kommer att vara med att bygga upp en ny avdelning och som bland annat ska pådriva lokalförsörjning och kontorsservicefrågor. Denna konsulttjänst löper på under tiden som en rekrytering pågår av den ordinarie enhetschefen. Under perioden kommer du bland annat att ta dig an personalen inom kontorsservice och växel. När ordinarie rekrytering är klar kan du komma att gå parallellt under en period för att stärka upp den nya avdelningen och enheten under uppbyggnadsfasen. Avdelningen kommer att bestå av totalt ca 15 medarbetare varav hälften arbetar inom lokalförsörjning och kontorsservicefrågor som interimsenhetschefen ansvarar för. Inom avdelningen hanteras även verksamhetsskydd och säkerhetsskydd som ska ligga i nivå med gällande regelverk och som i övrigt ger myndigheten en tillräcklig skyddsnivå när det gäller personal, information, utrustning och lokaler. En effektiv och väl fungerande riskhantering, kontinuitetshantering samt krisledning på samtliga nivåer i myndigheten, ligger också inom avdelningens ansvarsområde
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter:
Ansvara för utveckling, drift och förvaltning av lokaler, kontorsservice, reception och växel samt nyetablering och större anpassningar av lokaler när det är aktuellt.
I linje med lokalförsörjningsstrategin ansvara för att tillsammans med verksamheten fortsätta utveckla lokalförsörjningen till att fortsatt bli kostnadseffektiv och ändamålsenlig.
Stort fokus kommer att ligga på ekonomisk planering
Leda verksamheten med personal och budgetansvar.
Krav för tjänsten
Minst 4, gärna 5 eller fler, års erfarenhet av kvalificerat arbete med lokalförsörjningsfrågor på ledningsnivå.
Minst 4 års erfarenhet av lokalförsörjningsfrågor i en större organisation (mer än 500 medarbetare) som har ett flertal geografiska platser.
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att leda en verksamhet med personal- och budgetansvar.
Relevant högskole-/universitetsutbildning eller en annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som myndigheten bedömer som likvärdig.
God förmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt på svenska.
Meriterande krav för tjänsten:
Erfarenhet av att leda i förändring och att driva utvecklings- och förändringsarbete.
Erfarenhet av att leda lokalprojekt (t ex ombyggnation).
Personliga egenskaper:
God strategisk förmåga som med engagemang och uthållighet kan leda och till viss del utveckla verksamheten med lokalförsörjning och kontorshantering.
Snabbt kunna sätta sig in i uppdraget och är drivande.
Som ledare är är du bra på och intresserad av att skapa motivation genom att coacha och utveckla medarbetare.
Ser och tänker helhet och leder verksamheten med personal och budgetansvar.
Bra på att planera och prioritera samt drivs av att skapa resultat inom den verksamhet som du leder.
Van vid att ha många interna kontakter och har en god överblick över vad som sker i omvärlden och kan prioritera om när förutsättningarna kräver.
Personlig mognad, integritet och förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget startar så snart som möjligt dock senast 1 april och ser att det i första hand sträcker sig till 2022-09-30 med möjlighet till 2 månaders förlängning. Uppdraget är på heltid under ca 6 månader med avdrag för en månads sommarsemester. Under pandemin sker arbetet till stora delar på distans.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-02-09. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen