Interimschef till statlig verksamhet!

Interimschef till statlig verksamhet!

Arbetsbeskrivning

Är du en affärsdriven och analytisk person med intresse för samt goda kunskaper inom ekonomi, ledarskap och organisationskultur? Har du erfarenhet av att vara chef inom en producerande verksamhet? Läs vidare!

Till vår kund inom offentlig sektor söker vi nu en interimschef på 50%. Tjänsten är ett konsultuppdrag, har start i slutet av augusti och sträcker sig till och med februari nästa år. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som interimschef för verksamhetens tryckavdelning ansvarar du för ekonomi, personal och arbetsmiljö. En del i uppdraget är att skapa säkra affärer och bidra till att säkra ekonomin i verksamheten, samt säkerställa att medarbetarna har en god arbetsmiljö. Inom verksamheten arbetar nio medarbetare som har mycket erfarenhet och kunskap om produktionen. Medarbetarna arbetar med kund- och ordermottagning, idéarbete, formgivning och layout samt tryck, kopiering och efterbehandling.

Vem är du?
Vi söker dig som är en affärsdriven och analytisk chef med mycket goda ekonomiska kunskaper samt förmåga att se helheten för verksamheten. Du har samtidigt ett genuint intresse för människor och en förmåga att genom ditt goda ledarskap bygga en kultur som präglas av trygghet, tillit och trovärdighet. För att trivas i rollen är du som person social, strukturerad, lyhörd och kommunikativ.

Du har erfarenhet av att ha arbetat inom producerande verksamhet och vet hur det är att vara chef för producerande personal. Du har dessutom kunskap om hur du driver upphandlingar inom verksamheten. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024