Interimschef till stor svensk myndighet

Interimschef till stor svensk myndighet

Arbetsbeskrivning

Uppdraget omfattar att i rollen som interims chef för verksamhetens enhet arbetsleda personalen och arbeta aktivt med teambuilding, kommunikation och personalhantering. Då det pågår en rekryteringsprocess för ordinarie chef kan det bli aktuellt att dessa två tjänster överlappar varandra vid en viss tidpunkt. Detta innebär att du som interim chef kommer att frångå din chefsroll och istället ha en stöttande roll för ordinarie chef till dess att uppdraget löper ut. Du kommer även att ansvara för överlämning till ordinarie chef.




I denna roll kan följande komma att bli dina arbetsuppgifter:



- Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö
- Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) och utveckla arbetet inom den egna verksamheten med ett kollektivt arbetssätt
- Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet
- Säkerställa att verksamhetens uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten
- Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet
- Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten
- Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar)
- Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare, med stöd från avdelningschef
- Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten, med stöd från avdelningschef
För denna tjänst ser vi att du besitter följande kompetenser och erfarenheter:

- Minst fem års erfarenhet av chefspositioner med personalansvar
- Relevant högskole-/universitetsutbildning på 120 hp/ 180 hp.

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av konflikthantering inom en arbetsgrupp
- Minst tre års erfarenhet av arbete med kontinuerlig teamutveckling
- God förståelse och tidigare erfarenhet inom offentlighet- och sekretess i lagrummet OSL.

Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!
Denna tjänst har sin utgångspunkt i Sundbyberg, Stockholm och är på heltid.
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 16 november 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023