Interimschef till Strålsäkerhetsmyndigheten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. De är omkring 300 medarbetare som alla har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Där arbetar de aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar.

Vill du arbeta som interimschef på en statlig myndighet i Stockholm med uppdraget att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig chefsarbetslivserfarenhet inom personal- och budgetansvar? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker efter erfarna interimschefer. Just nu letar vi efter dig med erfarenhet inom strålsäkerhet till en innovativ statlig myndighet i Stockholm.

I rollen som interimschef kommer du att tillhöra enheten Säkerhet och informationsförvaltning. Enheten ansvarar för att samordna och utveckla internt säkerhetsarbete samt arkiv, registratur, lokaler och det fysiska skyddet. Då enheten befinner sig i en utvecklingsfas är de i behov av en trygg och prestigelös interimschef. Du kommer att tillhöra avdelningens ledningsgrupp, ha personalansvar samt inneha det övergripande ansvaret för enhetens utveckling, verksamhet och budget.

Strålsäkerhetsmyndigheten värdesätter balans mellan yrkesliv och privatliv och hoppas på att du blir intresserad av att bidra med just din kunskap och engagemang till myndighetens säkerhetsarbete. Du kommer att vara placerad på deras kontor i Solna eller Katrineholm där regelbundna resor mellan orterna förekommer.

Krav för tjänsten

Akademisk examen med juridisk och/eller säkerhetsrelaterad inriktning eller annan examen som myndigheten bedömer relevant för tjänsten
Flerårig chefserfarenhet med personal- och budgetansvar
Erfarenhet av att planera, leda och följa upp verksamhet inom offentlig sektor
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Hög säkerhetsmedvetenhet och kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.


Meriterande krav för tjänsten

Arbete med informationsförvaltning
Flerårig erfarenhet av arbete med säkerhetsfrågor
Kunskaper om informations- och IT-säkerhet, säkerhetsskydd och signalskydd
Kunskaper om arbete med IT-stöd för ärende- och dokumenthantering
Kunskaper om offentlighet och sekretess samt förvaltningsfrågor kopplade till kraven på arkiv och registratur i offentlig sektor.


Tjänsten är säkerhetsklassad, och du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och eventuell säkerhetsprövning. 

Personliga egenskaper för tjänsten

Trygg och prestigelös i ledarrollen
Helhetsperspektiv och en strategisk förmåga
Drivande, initiativtagande och förmåga att agera när det behövs med verksamheten i fokus
Agera med gott omdöme och vara förtroendeingivande med hög grad av integritet
Ha god förmåga att lyssna och skapa ett öppet och tillåtande klimat samt ge tydlig återkoppling
Förmåga att engagera, skapa dialog och förutsättningar för motivation samt att vidta nödvändiga åtgärder och fatta de beslut som krävs
Förmåga att skapa goda relationer och har god samarbetsförmåga samt visa lyhördhet, förståelse och omtanke


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och startar enligt överenskommelse, dock senast den 1 november. Med ca 5 månaders uppdragslängd, med möjlighet till förlängning.  

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-16. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på martin.hellberg@novare.se.

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 17 september 2022

Liknande jobb


Vill du bli vår nya VA-chef?

Vill du bli vår nya VA-chef?

22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef, lokalvård

Enhetschef, lokalvård

15 november 2024

Chef för utbildningskontoret

15 november 2024