OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för ett 6 månader långt uppdrag en interimschef enheten för säkerhet på DIGG i Sundsvall.
Dina arbetsuppgifter
Som interimschef/samordnare kommer du att arbeta både operativt och strategiskt samt ha erfarenhet av att leda och utveckla team och förmåga att skapa engagemang och resultat.
I uppdraget ingår att ha resultat- och budgetansvar. Uppdraget innebär även operativt arbete inom enhetens ansvarsområde, exempelvis i arbetet med att stödja genomförande av LIS (ledningssystem för informationssäkerhet).
Dina kvalifikationer
a) akademisk utbildning om minst tre år eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
b) chefserfarenhet, minst fem år
c) lett och utvecklat team och en verksamhet som växer och förändras över tid
d) erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig förvaltning under de senaste tre åren
e) förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig förvaltning och myndighetsutövning
f) förstå den offentliga förvaltningens verksamheter och digitaliseringens möjligheter att utveckla dessa
g) bred kompetens inom informationssäkerhetsområdet och erfarenhet av arbete med säkerhet och säkerhetsskyddsfrågor inom offentlig förvaltning
h) erfarenhet av metoder för systematiskt informationssäkerhets
Utöver det är det bra om du har arbetat med ledningssystem för informationssäkerhet (LIS).
Du är självklart kommunikativ och pratar och skriver svenska obehindrat.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson