OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 3 års dokumenterad erfarenhet som chef inom en IT-avdelning, har minst 2 års erfarenhet av projektledning inom IT området samt har dokumenterad erfarenhet att vid minst 3 tillfällen haft ansvaret att driva utredningsarbetet inom IT? Då kan det vara dig vi söker!
Om uppdraget
Nu söker vi en interimschef till en statlig verksamhet i Stockholm inom utbildning. Uppdraget är på heltid och startar 25 maj till 31 december 2021 med chans till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara placerad på avdelningen för verksamhetsutvecklingsstöd, på enheten för infrastruktur och plattform med ca 60 medarbetare. Enheten för Infrastruktur och plattform ansvarar för att säkerställa driftsäker och kostnadseffektiv drift av kundens digitala infrastruktur. Enheten ansvarar även för outsourcade drifttjänster, IT-säkerhet och IT-support. I enhetens uppdrag ingår att kostnadseffektivt utveckla och förvalta infrastruktur och därtill hörande komponenter och produkter. Det innebär bland annat centraliserad förvaltning av den tekniska infrastrukturen samt taktisk och operativ arkitekturstyrning av infrastruktur. Inom uppdraget ryms även att tillhandahålla, förvalta och ge support till myndighetens interna användare avseende IT-arbetsplatsen. Du ska stötta tf enhetschef med diverse tekniska frågor och bemanning på 50% och tillsammans med avdelningsledningen för verksamhetsutvecklingsstöd se över strategier för avdelningen på 50%
Dina kvalifikationer
- ha minst 3 års dokumenterad erfarenhet som chef inom en it-avdelning
- ha minst 2 års erfarenhet av projektledning inom it området
- ha dokumenterad erfarenhet att vid minst tre (3) tillfällen haft ansvaret för att driva utredningsarbete inom IT-området
- erfarenhet från en politiskt styrd organisation
- ha erfarenhet av att skriva välformulerade rapporter
- tala och skriva svenska på professionell nivå
- minst två års erfarenhet av strategisk transformationsarbete
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@bemannia.se eller på 070-715 97 00.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson