OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en statlig myndighet som finns nära människorna i varje län. Länsstyrelsens uppdrag är att arbeta för en utveckling där miljö, tillväxt och goda levnadsvillkor går hand i hand. Målet är en ren livsmiljö, en stabil arbetsmarknad samt ett gott liv för invånarna. Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Länsstyrelsen i Värmlands län består av ca 220 välutbildade medarbetare inom områden som natur, miljö, samhällsbyggnad och landsbygd. Länsstyrelsen har en unik bredd i uppdragen vilket skapar en unik arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Har du erfarenhet som ledare av olika administrativa funktioner? Har du också arbetat som chef inom myndighet med personal och budgetansvar? Då är det dig vi söker till uppdraget som interimschef för Verksamhetsstöd på Länsstyrelsen Värmland.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Länsstyrelsen i Värmland utreder en organisationsförändring och under tiden finns behov av att avlasta den befintliga administrativa chefen med en interimschef. Interimschefen kommer att ansvara för Verksamhetsstöds fem funtioner; arkiv och registratur, internservice, ekonomi, hr och kommunikation. Ansvaret som interimschef för Verksamhetsstöd innebär personal och budgetansvar för verksamheten.
Som chef vid Länsstyrelsen leder du verksamheten i enlighet med Länsstyrelsens styrdokument och den statliga värdegrunden. Du är en tydlig arbetsgivarföreträdare och tar ansvar för arbetsgivarrollen. Arbetet som interimschef för Verksamhetsstöd innebär ansvar för att den operativa verksamheten inom enheten bedrivs effektivt och rättssäkert och att förväntade resultat uppnås inom givna budgetramar. Du har övergripande ansvar för planering och uppföljning. Du har personalansvar innebärande ledning och utveckling av medarbetarna samt bedriver ett aktivt arbetsmiljöarbete. Arbetet genomförs i dialog och nära samverkan med såväl medarbetare som administrativ chef och i samarbete med andra chefer inom myndigheten.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter och ansvarsområden
Ansvara för att den operativa verksamheten inom enheten bedrivs effektivt och rättssäkert och att förväntade resultat uppnås inom givna budgetramar.
Övergripande ansvar för enhetens planering och uppföljning.
Personalansvar inklusive ledning och utveckling av medarbetarna.
Arbeta aktivt med arbetsmijöfrågor för enhetens medarbetare.
Arbeta i dialog och nära samarbete med medarbetare som övergripande administrativ chef såväl med andra chefer inom myndigheten.
Krav för tjänsten
Erfarenhet som ledare av administrativa funktioner, minst 3 år på statlig myndighet med personal och budgetansvar.
Relevant akademisk utbildning
God förmåga i svenska i tal och skrift.
Svensk medborgare p.g.a. säkerhetsklassat uppdrag.
Då detta uppdrag är säkerhetsklassat behöver du genomgå en registerkontroll utan anmärkning innan anställning.
Vi söker dig som har förmåga att
Samarbeta med god förmåga att kommunicera med olika intressenter utom och innan myndigheten.
Lösa problem och hitta lösningar.
Skapa resultat och få medarbetare att arbeta mot tydliga mål.
Snabbt sätta sig in i utmaningar och anpassa sig till dessa.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start 2022-08-15 med 9 månaders uppdragslängd med option på 3 månaders förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-05-31.
Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på martin.hellberg@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare