Interimskonsult redovisningsansvarig till Hotel Diplomat

Arbetsbeskrivning

Vi söker en interimskonsult till Hotel Diplomat för ett kortare uppdrag som redovisningsansvarig. Under en period på 3-4 månader kommer du att ansvara för hotellets redovisning från ax till limpa.



Hotel Diplomat är ett exklusivt familjeägt 5 stjärnigt hotell, beläget på Strandvägen i hjärtat av Stockholm. Det unika Jugendpalatset erbjuder en tidlös och stilfull hotellupplevelse men hotellet har också legat i framkant bland svenska hotell när det gäller att förnya sig. Hotel Diplomat har utsetts av prestigefyllda Condé Nast Traveler till Sveriges bästa hotell och ett av Nordeuropas bästa i kategorin ”Best Hotels in Northern Europe: Readers’ Choice Awards 2018”.




Hotel Diplomat har 130 individuella och unika rum och sviter som kombinerar en internationell ”air” med ljus, klar och svensk design. I anslutning till hotellet ligger även en livlig restaurang och bar samt butik med servering. På hotellet finns även moderna konferensmöjligheter som lämpar sig för såväl styrelsemöten som privata middagar.




Arbetsuppgifter


Som redovisningsansvarig har du helhetsansvar för redovisningen på hotellet.Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen till avstämningar, bokslut och rapportering.



Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:




- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Redovisning av moms och skatter
- Bokslut, årsredovisningar
- Periodiseringar
- Uppföljning och analys av resultat
- Budget- och prognosarbete
- Statistik och löpande ekonomiadministration
- Nyckeltalsrapportering
- Löpande kontakt med bank, revisorer och övriga avdelningar på hotellet




I rollen rapporterar du till hotellets CFO.



Under perioden kommer stor fokus att läggas på bokslut, årsredovisning samt uppföljning och analys av resultat.



Kvalifikationer


För att fungera väl i rollen har du en akademisk examen inom ekonomi och lång erfarenhet som självständig redovisningsekonom. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med årsbokslut och årsredovisning. Du har ävenvana av att samarbeta med bank och revisorer.Det är meriterande om du arbetat med koncernredovisning.




- Goda kunskaper i Office-paketet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift



Personliga egenskaper


Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är prestigelös och har hög integritet. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Du har lätt att lära nya uppgifter och sätter dig snabbt in i nya uppdrag.




Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. För att trivas på Hotel Diplomat är det viktigt att vara social, nyfiken och framåt. Kombinationen skinn på näsan och glimten i ögat värderas högt.




Mer om Hotel Diplomat


Hotel Diplomat är en dynamisk arbetsplats med mycket energi och glädje. Hotel Diplomat erbjuder ett utvecklande arbete i fantastiska lokaler och i en internationell miljö. Hotellet präglas av ständig utveckling, öppenhet och framåtanda. Hotellet har idag cirka 120 anställda.



Under sommaren 2019 öppnas dörrarna till ett elegant och internationellt systerhotell, Villa Dagmar på Nybrogatan. Boutiquehotellet ska erbjuda 70 rum och sviter, mötesrum, spa, en blomsterbutik och en levande restaurang med bar.



Mer om tjänsten


Tillsättning: omgående


Omfattning: heltid


Placering: Strandvägen, Stockholm

Uppdragstyp: Konsultuppdrag under cirka 3-4 månader




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.


För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 30 oktober 2018

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024

26 november 2024