Interimsuppdrag

Interimsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Addilon Professionals erbjuder specialistkompetens inom områdena Logistik, Teknik, Försäljning, Inköp och Ekonomi. Vi hittar rätt kompetens till våra kunders temporära kompetensbehov och bidrar till att våra kunder fullt ut kan fokusera på sin kärnverksamhet.
Genom vår kunskap om kandidatmarknaden, passion för kundens affärer och smart arbete identifierar och attraherar vi stjärnorna i svenskt näringsliv.
Vi drivs av att skapa förutsättningar för våra kunder att nå långsiktig tillväxt genom högpresterande individer. Merparten av våra uppdrag kommer från långvariga kunder och deras rekommendationer.
Vårt breda kontaktnät och vår researchkapacitet ger oss möjligheten att leverera toppkandidater i varje uppdrag.

Läs mer om oss på www.addilon.seFör kunds räkning söker vi dig som vill arbeta som konsult i detta uppdrag.

Uppdragsbeskrivning


• Sköta den dagliga kontakten med leverantörer och kunder gällande leveranser.
• Hantera beställningar/avrop till leverantörer baserat på orderförslag i systemet.
• Ansvara för ett antal leverantörer.
• Genomföra enklare förhandlingar utifrån givna inköpsprocesser och rutiner.
• Vara kravställare gentemot leverantörer gällande leveranser och behovsprognos av material.
• Arbeta proaktivt för att förebygga leveransavvikelser och materialbrister.
• Ansvara för uppföljning av brister.

Uppdragsformalia
Uppdragsperiod: Oktober 2021 - Mars 2021 (eller längre)
Omfattning: 100%
Ort: Stockholm
Distansarbete: 0%
Senioritetsnivå: Senior

Kvalifikationer



• Inköpsvana med kunskap att hantera ett mycket brett spektrum av leverantörer med inriktning mot mekatronik.
• Inköp från andra länder som Kina
• Vana av att manuellt och självständigt skapa sig en bild av aktuell materialsituation
• God teknisk förståelse
• 5 års relevant yrkeserfarenhet alternativt praktiskt arbete inom ovanstående områden.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Goda kunskaper i MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook).
• Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i affärssystem

Personlig egenskaper


• Analytisk
• Driven
• Hög arbetsmoral
• Initiativtagande
• Kommunikativ
• Självgående
• Presteigelös

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i detta uppdrag. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:



• delar våra värderingar
• är etablerad i ditt yrke
• har erfarenhet från olika roller och olika branscher
• har relevant erfarenhet för uppdragen


Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 27 september 2021

Liknande jobb


15 november 2024