OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strukturerad, analytisk, noggrann, flexibel, initiativtagande och ansvarstagande?
Motiveras du av att känna stolthet över din prestation och ditt arbete?
Var? Norr om Stockholm (Bra pendlingsmöjligheter)
När?
Start: 2022-11-01
Avslut: 2023-05-26 (Goda möjligheter till förlängning)
Anställningsform? Konsultuppdrag
Vår kund
Vår kund ser sina medarbetare som kärnpunkten i hur de är ett framgångsrikt företag som kan stötta sina kunder i att uppfylla sina ambitioner. De värnar om kunden och ser till att bistå den långsiktiga kundrelationen.
Du kommer få möjligheten att vara en del av Client Accounting-teamet som framställer redovisning, rapportering, prognoser och årsredovisningar för fler än 1 200 kunders räkning. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kundchefer från kundsegmenten över divisionen och ha direktkontakt med kunder och revisorer för att säkerställa att överenskomna tjänster levereras med högsta möjliga kvalitet. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor i teamet, samt Foundation Services-teamet för att säkerställa att deadlines och förväntad kvalitet i leveranserna hålls.
Vår kunds ambition är att leverera service i världsklass till sina kunder och vi uppmuntrar dig att utmana deras arbetssätt och förväntar oss att du både tar del och är drivande i olika initiativ för att förbättra både processer och arbetssätt.
Din profil
Du har 3 års erfarenhet av arbete med redovisning och en examen inom ekonomi, en högre examen är starkt meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha en förmåga att ansvara för att självständigt lösa uppgifter & hitta rätt person att fråga om hjälp samt inkludera i arbetsuppgifter. Du är tydlig i din kommunikation såväl mot kollegor som externa parter. Självklart har du goda kunskaper i Microsoft 365 och är en skicklig datoranvändare. Vid högsäsong är det högt tempo för Client Accounting teamet, vilket innebär att du behöver vara flexibel med arbetstider och kunna hålla fokus under hög press.
Skallkrav:
- Kandidatexamen i ekonomi alt. civilekonomexamen
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Bekväm med Microsoft 365
Meriterande:
- Ekonomistyrning
- Erfarenhet av arbete med stiftelser och/eller värdepapper
- Erfarenhet av revision
Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Nathalie Öst Lundkvist på nathalie@deltaconsulting.se eller 073-380 02 08.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson