Interimsuppdrag inom ekonomi – Datamigration vid systembyte

Arbetsbeskrivning

Delta Consulting söker för kunds räkning en extra resurs för ett 3,5 månaders interimuppdrag. Du kommer vara vår kund behjälplig under ett systembyte mellan två olika miljöer. Många kunder ska flyttas från ett system till ett annat under en begränsad tid, vilket innebär migration av stora mängder data. Uppdraget sträcker sig från mitten av mars till sista juni.

Vår kund sitter i centrala Stockholm och är Sveriges ledande aktör inom redovisning, lön, rådgivning och digitala tjänster.

Uppdraget:
Uppdraget innebär ansvar för att migrera all data och information mellan två olika systemmiljöer. Primärt handlar det om data inom leverantörsreskontra. Du kommer ansvara för att sätta upp och färdigställa alla förutsättningar för att ett systemskifte ska kunna genomföras så smärtfritt som möjligt. Du kommer även att finnas till stöd för befintliga redovisningskonsulter som kommer behöva uppbackning och support när ett systembyte har genomförts för en befintlig kund. I rollen kommer du att arbeta parallellt med systemansvarig för de olika miljöerna. Det kan även förekomma resor till olika kontor runtom i landet.

Din profil:
Vi söker dig som har bred erfarenhet inom redovisning och en god förståelse för de olika flödena inom bokföring och mellan olika system. Som person är du lösningsorienterad och ser möjligheter där andra ser problem. Du arbetar gärna självständigt men funkar även bra i team. Du behöver också vara duktig på att kommunicera med både kollegor och kunder och självklart är ett intresse för IT-system en förutsättning.

Skallkrav:
- Lång erfarenhet som redovisningsekonom
- Förståelse för de olika flödena mellan olika redovisningssystem
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande:
- Tidigare varit delaktig i ett systembyte och datamigration
- Arbetat i Ascendo fakturahantering
- Arbetat i Medius Flow fakturahantering
- Arbetat i Fortnox eller Visma

Låter det intressant?

Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

www.deltaconsulting.se (http://www.deltaconsulting.se)

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid 3,5 månaders uppdrag
  • Publicerat: 13 februari 2019

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Redovisningskonsult - Extra

Redovisningskonsult - Extra

3 oktober 2024

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

2 oktober 2024