OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en interimskonsult för ett uppdrag som redovisningsansvarig. Under en period på cirka 5-6 månader kommer du att ansvara för och leda arbetet med det löpande redovisningsarbetet inklusive avstämningar, månadsbokslut och årsbokslut. Vår kund är en samarbetsorganisation med internationellt arbete och nätverk. Kontoret ligger mitt i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig har du tillsammans med en ekonomiassistent helhetsansvaret för redovisningen. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån löpande redovisning till månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningsarbete.
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
- Löpande redovisningen och månatliga bokslut
- Planera och driva arbetet med årsbokslut och årsredovisningsarbetet samt inkomstdeklaration
- Delta i rapportering och budgetuppföljning till ledning och styrelse
- Rapportering av skatter och avgifter samt kontakt med revisorer, myndigheter och banker
Kvalifikationer
För att fungera väl i rollen har du en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande och minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från internationell verksamhet men inget krav. Det är även meriterande om du har arbetat i affärssystemet Hogia. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg, stabil och pålitlig person som är noggrann och prestigelös. Du är självständig och tar stort ansvar för dina egna uppgifter. Du har vidare god samarbetsförmåga och tycker om att vara delaktig i verksamheten. För att trivas på kontoret är det viktigt att vara social, nyfiken och öppen.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid, 35,25 timmar per vecka
- Placering: centrala Stockholm
- Uppdragstyp: Konsultuppdrag under cirka 5-6 månader
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!