OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Till en utav våra kunder i Kalmar söker vi nu dig som vill axla ett Interimsuppdrag och som har en gedigen erfarenhet och kompetens inom Kommunikationsområdet.
Dina arbetsuppgifter
Till en utav våra kunder söker vi nu dig som har egen F-skatt och som vill axla ett Interimsuppdrag med inriktning kommunikation.
Som Kommunikationsansvarig har du ett helhetsansvar för kommunikationsfrågorna hos vår kund, både internt och externt. Du förväntas ta initiativ och driva frågorna proaktivt och prestigelöst. Du är den enda i organisationen med specialistkompetens inom detta område och du kommer att verka som en internkonsult gentemot chefer och arbetsledare.
Din vardag kommer att vara variationsrik och föränderlig, nedanstående är exempel på några av arbetsuppgifterna som förekommer i rollen:
• skapa en kommunikationsplan samt löpande planera, genomföra och följa upp planerade aktiviteter
• säkerställa att allt material följer den grafiska profilen
• löpande genomföra omvärlds- och mediabevakning
• skapa pressmeddelande
Vår kund finns i Kalmars närområde, uppdraget är heltid och beräknas starta inom kort och pågå i 3 månader med möjlighet till förlängning.
Din profil
För att vara aktuell för detta Interimsuppdrag har du giltig F-skattsedel och mångårig erfarenhet av kommunikationsarbete, där du till exempel har utvecklat strategier och processer. Du har erfarenhet av att beställa och/eller själv producera material för olika kanaler, detsamma gäller professionell erfarenhet av webbadministration och sociala medier.
Tjänsten förutsätter att du är utåtriktad och tycker om att synas i olika sammanhang. Självklart är du en kommunikativ person med god förmåga att såväl lyssna som att uttrycka dig och föra fram målgruppsanpassade budskap i tal, skrift och rörlig bild. Du har blick för helheten och en analytisk förmåga. Vidare är du positiv och lösningsorienterad, du tar gärna täten och stimuleras av utmaningar.
Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Din IT-mognad är hög och du besitter kunskap från olika kommunikationsverktyg.
B-körkort krävs för tjänsten.
Låter det intressant?
Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884.
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast måndagen tisdagen den 4 april 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 8 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642